hoe lang duurt het om een visum te krijgen voor Australië

Ik wil eigenlijk binnen een maand naar Australië. Hoe lang duurt het voor je een visum toegewezen krijgt? bij geen ongewone zaken dan.

Hoi hoi,

Dat ligt eraan wat voor visum je wilt aanvragen? Een WHV of een toeristenvisum? Zo’n ETA toeristenvisum is zo aangevraagd, hooguit paar dagen. Bij een WHV duurt het volgens mij wel wat langer.
http://www.immi.gov.au/visawizard/#vw=%23a_step_1 Hierop zie je ook nog de mogelijkheden qua visa!

Succes!

Ik had mijn WHV letterlijk binnen een uur. :slight_smile:
Via de bovenstaande website ^

allebei bedankt, Ik had het visum online aangevraagd en idd dezelfde dag nog binnen. het ging om een toeristenvisum.
Nu hopen dat verder alles goed gaat, moet nog ticket boeken, maar dat kan morgen pas omdat ik dan pas de definitieve toestemming krijg hier om te mogen gaan.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren hoe lang tevoren wij onze visa hebben aangevraagd. Wel dat het altijd heel snel ging, ook jaarvisa en een halfjaarsvisum. Het laatste haalfjaarsvisum 's avonds laat aangevraagd en 's ochtends was het al in de mail.
Maar is het inmiddels zo dat je bij de aanvraag kunt invullen wanneer het moet ingaan? Of is het nog zo dat als je het vandaag aanvraagt en je krijgt het op dezelfde dag, het ook al op die dag ingaat. Dat zou er voor spreken om het niet te lang tevoren aan te vragen omdat je dan al een deel hebt ‘opgebruikt’ voordat je vertrekt. Ik hoor graag van iemand die het recent bij de hand heeft gehad.

Hoi Willem269,

Ik heb mijn visum in juli aangevraagd en daar staat zeg maar de ingang, ETA approval date, op en er staat op tot wanneer ik Australië binnen mag gaan en dat is dus precies 1 jaar vanaf de aanvraag. Vanaf dat je in Australië bent, dan gaat bij mij dan de duur van de aangevraagde visum in.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes,

Roshnie

Hoi! Ik heb ook net een visum voor Australië aangevraagd bij E Visum Service. Bij mij duurde dat iets minder dan 3 dagen voordat hij in mijn mail box verscheen. Een aanradertje dus!

Heb je ervoor moeten betalen? Dat is dan jammer! En drie dagen is niets bijzonders, zoals je hierboven kunt lezen :dag: