Visum aanvraag

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb onlangs een work & holiday visum aangevraagd en nu ben ik bij ‘step 2’. Er is inmiddels zo’n 280 euro afgeschreven en nu las ik net op een site dat normaal de kosten hiervoor 150 euro zijn. Klopt dit dan wel? En wanneer en hoe krijg ik te weten wanneer mijn visum er officieel erdoor is? Krijg ik dat per mail of per post thuis gestuurd?

Alvast bedankt en ik ga nu even verder op het forum rondstruinen!

Een visum is inderdaad 150 euro als je dit inderdaad doet via de ambassade. Doe je dit met een speciale visum organisatie dan ben je meer kwijt. Ik kreeg per mail een bevestiging van me visum maar dit kan ook een maand duren. Als je na een maand nog steeds niks hebt ontvangen, zou ik even gaan informeren.

Ok dankjewel. Toch vreemd omdat iedereen (op o.a. andere forums) deze visa regeling via internet adviseerde.

Kan iemand mij meer vertellen hoe het in zijn werking gaat qua visum? Sorry voor deze domme vraag, maar ik heb geen idee namelijk. Ik ben nu bij ‘step 3’ en ik kan al mijn documenten downloaden. Krijg ik dan ook nog iets thuis gestuurd of hoe kan ik aantonen dat ik een visum heb en, nog belangrijker, hoe weet je nou echt zeker dat je dat visum hebt?

Alvast weer bedankt!!!

Hallo,

Ik heb zelf vorig jaar mijn visum aangevraagd via de website van de Immigratie van Australie.
Ik heb dit voor mij en mijn man gedaan een Working Holiday dus. Ik was een half uur bezig per formulier. Dan krijg je via email een bevestiging dat je het heb ingediend en een betalingbewijs dat kreeg ik tenminste. In mijn bevestiging mail stond ook dat het tot 1 maand kan duren voordat je antwoord heb. Ik kreeg antwoord in 4 dagen en was alles rond voor mij en mijn man. Deze bevestiging kreeg ik digitaal en die heb ik uitgeprint en mee op reis genomen.
Nu weer een toeristenvisum aangevraagd voor 3 maanden die gratis was dat was in 24 uur geregeld.

Nog een vraagje over het visum…

Ik wil in oktober weg, maar ik lees verschillende dingen over de “houdbaarheid” van een toegewezen visum.
Klopt het dat deze een jaar geldig is (en ik dus nu een visum aan kan vragen)? Ik heb ook mensen gelezen over een half jaar, enzovoort, vandaar…

Alvast bedankt!
:chin:

Hallo,

Op het moment dat je het visum aan hebt gevraagd is de datum dat je het land in mag reizen als het is goedgekeurd. Je hebt dus 1 jaar de tijd om in te reizen. Dus bv 12 december 2009 heb je aangevraagd dan heb je de tijd tot 12 december 2010 om in te reizen. Ik heb het net even in mijn visum na gelezen. Op het moment je inreist dat is de datum dat je 12 maanden gaat inlopen. Dus als je bv 20 januari 2010 inreist dan heb je 12 maanden om te blijven in Australie op dat visum. Je mag trouwens wel in en uit reizen dus mocht je bv naar Nieuw Zeeland gaan dan kun je met hetzelfde visum weer terug komen. De geldigheid blijft hetzelfde.

1 like

Hey Moira, bedankt!
Fijn zo’n ervaren reiziger op het forum :wereld:

Nog heel even voor mijn duidelijkheid.
Stel ik vraag 1 februari 2010 mn visum aan, en deze wordt goedgekeurd, dan heb ik tot 1 februari 2011 om in te reizen.
Maar ik ga natuurlijk eerder :wink: Dus stel ik zou dan 1 oktober 2010 inreizen, dan mag ik tot 1 oktober 2011 op dit working holiday visum blijven!?

Dat is wel ideaal, dan zorg ik dat ik binnenkort mn visum aanvraag, kan dat in ieder geval niet mis gaan!!!

Hallo,

Wat je schrijft klopt helemaal. Sorry voor mijn late reactie maar dit komt omdat ik zelf op dit moment aan het rondtouren ben in Nieuw Zeeland dus weinig tijd besteed achter de computer.

Oh sorry ik ben hier helemaal niet meer geweest. Mijn visum is iig rond gelukkig. 25 maart ga ik!!!

Bedankt allemaal!

hallo allemaal
ik heb nog een andere vraag over visums heb je ook visums nodig voor de landen waar je een overstap maakt zoals singapore of bangkok ook als je er niet slaapt gr rene

Hallo,

Nee dat is niet nodig als het om Singapore en Bangkok gaat. Trouwens daar kun je zelf het land gewoon in gaan want voor Bangkok krijg je 30 dagen bij aankomst en voor Singapore 90 dagen.

Voor alle duidelijkheid=-als je enkel een overstap doet/moet doen-=ga je NIET door pascontrole/douane etc-=je blijft in een zgn.‘‘niemandsland’’. Volg de borden TRANSIT. Enkel in de USA is dat anders. je hebt dus ook geen visum of wat dan ook nodig. Vrijwel altijd heb je de boardingpass voor de plane daarvandaan al bij inchecken gekregen.
Ditzelfde geldt bvb. voor een Canadees die met KLM-=overstap AMS-van Toronto naar bvb. Rusland reist (naar de Schengenzone ligt het weer anders).

Hallo,

Wat je zegt klopt niet helemaal als je overstapt op een andere vliegmaatschappij zul je toch opnieuw je spullen in en uit moeten checken dan zul je toch echt wel door de douane moeten.

Hallo Allemaal,

Ik had ook een vraag over een visumaanvraag. Ik heb mijn visum aanvraag aangetekend(occupational trainee visa) 2 weken geleden aangevraagt bij de AU ambassade in Berlijn. Ik heb nog niks gehoord. Maar ik hoorde van een ander meisje dat zij hem terug kreeg omdat het Berlijn het niet meer doet en dat het via Adellaide moet. Weten jullie of dit ook echt zo is? En hoe lang duurde het bij jullie voordat je bericht had? Ik maak me een beetje zorgen want ik vlieg 1 aug al.

Hallo,

Ook een korte vraag over het toeristenvisum.
Drie jaar geleden heb ik een Electronic Travel Authority (ETA) aangevraagd en dat kost AU$20.
Nu wil ik weer een toeristenvisum aanvragen voor max 3 maanden en nu zie ik dat je ook een eVisitor (e676 Tourist visa) kan aanvragen en die is gratis.

Is de gratis eVisitor (e676 Tourist visa) voldoende of heb ik toch een ETA nodig?

hallo
ik heb dit toeristen visum ook aangevraagd en men zegt dat dit genoeg is ik ga over 5 weken dus dan weet ik t zo.het is erg makkelijk en je hebt binnen 24 uur bericht per mail.ga je wat anders doen dan moet je even goed op de site kijken wat het beste bij je past.veel succes gr rene

hallo iedereen,
Heb vorige week vrijdagnamiddag E-visum aangevraagd voor 12 maanden en kreeg zaterdag morgen om 09h. reeds bericht dat het was goedgekeurd.De prijs is 104 euro.Voor drie maanden daarentegen is het gratis.Voor zover ik begrepen heb kan je als benelux inwoner enkel nog via internet visa voor Australië aanvragen.
Groetjes
Jobo

Mijn visum is inmiddels ook aangevraagd en goedgekeurd… Ik mag Aussie in!