Hallo allemaal,
Binnenkort vlieg ik weer naar Australië. Kan niet wachten. Weet hoe mooi het is, want ben er al eerdere langere tijd geweest.
Sinds toen (2010) is er wel het nodige veranderd. Zo moet je tegenwoordig al vooraf een toeristenvisum aanvragen. Ik loop hier tegen een klein probleem aan. Op de site van de Electronic Travel Authority moet je invullen waar je vandaan komt en je paspoort is uitgegeven. Nederland is hier echter geen optie. Wel landen als Zuid-Korea-Brunei en Canada. Lopen hier meer mensen tegenaan? Wat is de oplossing?
Ben benieuwd
Groeten, Pieter
Waarom wil je een ETA en niet een ‘gewoon visum’. Hoe lang wil je in Australië zijn?
Mijn plan is 3 maanden. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat je in dat geval een E-Visitor Visa moet aanvragen. Dat bleek gister een fluitje van een cent.
Heb nog een andere vraag waar je misschien een antwoord op hebt: moet je als je Australië op toeristenvisum binnenkomt een retourticket hebben of is een goed gevulde rekening voldoende?
Groet Pieter
Een retourticket is geen vereiste. Zorg dat je er zo netjes mogelijk bij loopt, wees beleefd, probeer evt. een recent bankafschrift uitgeprint mee te hebben. Welk deel van Australië ga je doen? Succes.
Willem
Dank voor je reactie. Zag dat je had geprobeerd een privébericht te sturen en dat dit niet was gelukt omdat mijn mailbox overvol was. Benieuwd waar t over ging…Inmiddels kan ik weer berichten ontvangen, heb 'em flink opgeschoond.
Groeten, Pieter