Weet iemand hoe het precies zit met een werkvisum regelen voor Australië?
In de voorwaarden staat namelijk dat je minimaal 5000 euro op je rekening moet hebben wil je in aanmerking komen voor zo’n visum. Controleren ze dit echt?
Van mij was het alweer in 1997 en moest ik wel een bankafschrift laten zien, maar ze keken niet of ik daarvan ook nog het ticket moest kopen (wat zo was). En na de aanvraag is het nooit opnieuw gecontroleerd.
Er is een ellenlang topic hierover, zoek het even via ‘Zoek’, het heeft de woorden ‘Ervaringen’ en ‘aanvragen’ en ‘werkvisum’ erin. Daarin vind je vast wel recentere ervaringen.
Australië is wel reteduur… Ik ken twee mensen die er nu zijn/ net terug zijn en het is duurder dan NL. 6 euro voor een bakje champignons, 4 euro voor een brood, dat soort dingen. Dus werken is dan wel een goed idee! Maar reken niet op een hoog salaris, en je zult soms dagen of weken zonder werk zitten.
Of je zou kunnen gaan rondreizen in Zuidoost-Azië. Dat is vele malen goedkoper.
Hoi, ik heb hier op het forum (zoekvenstertje rechts boven) even gezocht op ‘WHV Australië’ en kreeg te veel topics om ze hier allemaal in te plakken. Bovenstaande threadgaat helemaal over Canada en ik weet niet of daar de regels identiek zijn.
hoi, ik ben 3 maanden geleden hier aangekomen en ik had in nederland al een australische rekeneing geopend met wat geld maar daar had ik geen afschriften ofzo van, ook van mijn hollandse rekeningen niet. nergens naar gevraagd, het is wel zo wijs trouwens om wat geld te hebben zodat je niet gelijk na 2 dagen al werk moet gaan zoeken maar volgens mij wordt dit niet gecontroleerd. denk dat dat meer gedaan wordt bij aziaten waarvan ze verdenken dat die hier illegaal willen werken/blijven. groetjes