Na Het Vwo Een Jaartje Naar Het Buitenland

Hallo,

Ik zit nu in 6 vwo en wil volgend jaar naar het buitenland voor een jaar. Ik wil naar het buitenland om daar zo vloeiend Engels te leren. Ik ben heel slecht in Engels en zie het niet zitten om meteen naar de universiteit te gaan.
Ik wil graag naar een Engelstalig land en denk aan Australie, Canada of de USA. Ik zit nog te twijfelen tussen werken of een jaar studeren op de universiteit.

Ik ben op zoek naar mensen die al een jaar in het buitenland gewerkt dan wel gestudeerd hebben in het buitenland.

Waar zijn jullie begonnen met het zoeken van informatie? Hebben jullie adressen van organisaties die een werk vanuit Nederland voor een jaartje buitenland te regelen? Hoeveel startersgeld heb je minimaal nodig?

Ik ben erg beniewd naar alle reisverhalen en hoop dat jullie me verder kunnen helpen bij mijn zoektocht.

Groeten Marit

Hoi Marit

Ik ben zelf een jaar in Australie, Nieuw Zeeland en Thailand geweest (het bekende rondje) en het was geweldig.
Je engels gaat er zeker weten op vooruit!!!
Waar je moet beginnen.
Ik ben zelf gegaan met een organisatie. Op dat moment was ik 18 en had geen idee waar ik moest beginnen. Het is een stuk makkelelijker omdat zij een helehoop regelen, maar het kost natuurlijk ook wat geld.
Waar je aan moet denken. (www.activelife.nl)
Wil je er gaan werken en reizen moet je een work and holiday visa halen.
Ik weet niet hoe dat bij andere landen zit maar voor Australie moest je kunnen aantonen dat je 3200 euro op je rekening had.

Wat je aan starters geld nodig heb ligt aan jezelf. Die 3200 euro die op je rekening staat is natuurlijk een goed begin en kan je ff vooruit. Dan heb je ook voldoende tijd om daar werk te zoeken voordat je geld op raakt.
Maar ik ken ook mensen die met een paar honderd euro naar Australie gingen en het ook redde, moet je natuurlijk wel meer werken. Wat ik aanraad als je veel wil gaan zien, is van te voren sparen en daar zoveel mogelijk zien.
Maar dat ligt aan je zelf
Wil je meer weten, kan je het me vragen

groetjes

Diou