Jaartje Buitenland

Hey mensen, :slight_smile:

Ik zit nu in de zesde van het vwo en ga dus straks eindexamen doen. Nou lijkt het me ontzettend leuk om een jaartje weg te gaan en bovendien ook erg nuttig omdat mijn Engels hopeloos is. Alleen heb ik nog geen idee hoe en wat. Misschien wel een half jaar Engeland, aangezien ik het liefst echt Engels wil leren, en daarna nog een half jaar iets anders. Maar ja, ik heb dus eigenlijk nog geen idee, behalve dat ik Engels wil leren en veel wil zien.
Heeft er iemand misschien tips voor mij?

Greetz,

misschien is dit wat voor je http://www.agentschapjeugd.nl

je kunt voor 6 of 12 maanden in een organisatie in het buitenland gaan werken (vrijwilligerswerk) ik geloof dat de reis, onderdak enz voor je geregeld worden.

Of neem een kijkje op: De GeKsTe reis OOIT

Een reis naar Australie, Taiwan en China. Beetje op eigen houtje, daar leer je het engels goed en snel mee. Volgens mij hoef je daarvoor niet perse naar Engeland.

Groeten.

Hoi Tomte,

Ik ben zelf een jaar naar Costa Rica gegaan na het behalen van mijn HAVO diploma. Ik heb daar een jaar universiteit gedaan en in de tussentijd bij een gastgezin gewoont. Op die manier heb ik de Spaanse taal geleerd en ondertussen veel tijd gehad om het land te ondekken.

Misschien is zoiets ook leuk voor jou. Nu wil jij engels leren en geen spaans, maar wat ik gedaan heb kan ook in veel meer landen. Maar hou er rekening mee dat het niveau engels in Nederland al best hoog is en je daarom ook gerust naar een ander land kunt waarvan je de taal nog niet spreekt. Ik heb in Costa Rica ook mijn engels erg verbeterd hierdoor.

Maar natuurlijk zijn er nog heel veel andere opties zoals vrijwilligerswerk, backpacken en meer…

Voor wat ik heb gedaan zijn verschillende organisaties. Deze organisaties organiseren meestal ook reizen voor vrijwilligerswerk. Vrijwilligerswerk is meestal voor een jaar of half jaar. Zelf geef ik altijd de voorkeur aan een jaar. Want je hebt altijd tijd nodig om ergens te wennen en de eventueel de taal te leren en alle andere dingen uit het dagelijks leven. En meestal heb je na een half jaar deze dingen ongeveer onder de knie.

Ik ken van 2 organisaties het internetadres www.afs.nl en http://uitwisseling.pagina.nl/ wie weet heb je hier iets aan.

Als je nog vragen hebt kun je ze gerust stellen.

Succes!

Matzen

ik had dus ongeveer precies dezelfde vraag, zie hier:), maar verder geen reacties gekregen :frowning: als jij ergens iets tegenkomt ofzo zou je dat dan misschien ook aan mij kunnen doorgeven? ik ben ook nog beetje aan het kijken, als ik iets vind post ik het ook wel hier :slight_smile:
Alvast bedankt, Martijn

hoi allemaal
Rond mei 2004 ben ik klaar met mijn universitaire opleiding civiele techniek. Hierna wil ik ook op talenreis of iets dergelijks. In ieder geval wil ik mijn engels behoorlijk verbeteren.
Helaas zetten sommige mensen hun email er niet bij, dus dan is het lastig om met ze in contact te komen
Mijn email is J_Reedijk@hotmail.com.
Mail mij maar over dit onderwerp en misschien kunnen we elkaar aanvullen om iets te vinden.
Groeten
jeroen

Hai allemaal,

Mijn advies: jaartje Australie en probeer de nederlanders te ontwijken. Je Engels zal er echt op vooruit gaan en je kan daar een hoop leuke dingen doen/zien.

Groetjes

heejj, ik zit nu in havo5 en ga volgend jaar voor een jaar naar Amerika… Dan ga ik naar highschool en woon in een gastgezin…
Misschien ook iets voor jou…? kijk es op www.travelactive.nl daar staan heel veel programma’s naar verschillende landen op! succes!

Kijk eens hier , messchien ook een uitdaging!
http://www.cic.gc.ca/english/work/index.html
Groetjes Canada

Doe eens iets anders en ga naar een land als Fiji, of de Salomons Eilanden voor dat laatste geldt dat je naast het Engels wellicht ook het Pidgin-English zult leren wie weet steek je wat op van een lokale Austronesische/Melanesische taal. Papua New Guinea kan ook een optie zijn maar het is niet echt safe. Veel criminaliteit, georganiseerde gangs die de straten in de grote steden als Port Moresby, Lae, en Madang onveilig maken.

Groet uit Jayapura Indonesie,

Vanua

Hoi daar,

Ik zit nu via EVS (agenschapjeugd.nl) voor 9 maanden in Belfast. Met m’n Engels was 't sowieso wel goed, maar hee, 't is een prachtplaats om nog meer te leren.

Succes.