Ik zit nu in 6 vwo en wil volgend jaar naar het buitenland voor een jaar. Ik wil naar het buitenland om daar zo vloeiend Engels te leren. Ik ben heel slecht in Engels en zie het niet zitten om meteen naar de universiteit te gaan.
Ik wil graag naar een Engelstalig land en denk aan Australie, Canada of de USA. Ik zit nog te twijfelen tussen werken of een jaar studeren op de universiteit.
Ik ben op zoek naar mensen die al een jaar in het buitenland gewerkt dan wel gestudeerd hebben in het buitenland.
Waar zijn jullie begonnen met het zoeken van informatie? Hebben jullie adressen van organisaties die een werk vanuit Nederland voor een jaartje buitenland te regelen? Hoeveel startersgeld heb je minimaal nodig?
Ik ben erg beniewd naar alle reisverhalen en hoop dat jullie me verder kunnen helpen bij mijn zoektocht.
Net zoals jij ben ik ook op zoek, voor mijn dochter die over enkele jaren na het VWO naar het buitenland wil voor een jaar. Ze denkt aan Engeland of USA. Ik heb een brochure van EF talenreizen bij de bieb gehaald, en dat lijkt me wel wat. Ze wil niet bij een gastgezin, en mij lijkt een campus ook beter. Alleen zou ik graag meer ervaringen van anderen willen horen, dus daarom ben ik al zo vroeg op zoek. Heb op FOK ook een oproep geplaatst.
Travel Active is onder andere een organisatie die dit soort dingen regelt.
Ik zit zelf in Canada en het is een geweldig land. Ik ben al wel geen student meer, maar als je het leuk vind kan je me volgen via www.reisverhaal.com
heej, ik zit nu in havo 5 en wil volgend jaar ook een jaar weg voor ik ga studeren! Ik ga een jaar highschool doen in the USA!
Ik ga via de organisatie travel active.
Op www.travelactive.nl kun je erg veeel informatie vinden, ze hebben verschillende programma’s naar verschillende landen.
Succes!
Wat leuk dat jullie allemaal weggaan met die organisaties!
Ik ben helemaal jaloers!
Ik zou ook graag met bijv. EF weg willen, maar dat is zó duur!
Hoe betalen jullie dat? Hebben jullie lang gespaard of erg behulpzame ouders? Ik ben erg benieuwd!
Alvast bedankt!
Xal me eerst ff voorstellen, kben nieuw hier en ik heet Eline:-). Leuk om te lezen dat jullie ook allemaal naar Amerika willen en niet precies weten hoe. Ik dus ook. Werken of studeren, daar ben ik nog niet helemaal uit, maar ik zit ook met een 2e probleem: ik ben nog maar 17, en dat is voor activiteiten van reisorganisaties (zoals summercamp) weer net te jong. Ik heb wel een tante in NY wonen, maar zij is nog bezig te kijken of ze iets kan regelen…
Gaan jullie een jaar of een paar maanden (tussen 6vwo en studie)? Daar ben ik zelf ook nog niet uit…
Ik hoor wel wat voor tips, ideeën en links jullie hebben!
He Marit…
New York is zeker een mooie en indrukwekkende stad.
Voor het werken in de Verenigde Staten kun je eens een kijkje nemen op de Travel Active site.
Het enige nadeel voor jou is dat deelnemers minimaal 19 jaar dienen te zijn willen ze in aanmerking komen voor het SummerCamp programma.
Mijn advies; ga eerst voor een korte periode naar de Verenigde Staten om een eerste indruk van het land te krijgen. Bevalt het je, overweeg dat om je in te schrijven voor het Camp programma.
Ik denk er ook over om naar de Verenigde staten te gaan en daar een jaar college te volgen. Dit gaat heel makkelijk via de organisatie YFU (www.yfu.nl) Hier kun je veel programma’s volgen en van wat ik heb gehoord is het goed georganiseerd
Nou, ik heb een jaartje High School gedaan en ik kan het iedereen aanraden om het een keertje mee te maken. Ik ben met een instantie geweest wat aspect heette maar ik heb daar heel veel problemen mee gehad en als je 16 bent en alleen in amerika zit is dat allemaal niet zo handig. Uiteindelijk ben ik door mensen daar heel goed opgevangen en kon mijn jaar afmaken maar er zijn dus dingen voorgevallen waar je het alleen heel moeilijk mee kunt hebben en je moet wel onthouden dat je ouders heel wat km van je af zitten…
Maar het negatieve valt wel weg als je aan al het postieve denkt…ik heb vrienden voor het leven gemaakt en ik ben vorige maand terug geweest omdat een vriendin van mij van toen ging trouwen en of ik bruidsmeisje wou zijn…das is echt super leuk!!!
Ik wens iedereen heel veel succes als je naar de USA gaat…het is een heel ander leven…veel lekker eten…heel slecht maar wel lekker haha!!