Ik ben volgend jaar klaar met mij VWO en zou graag voordat ik aan mijn studie ga beginnen een jaar naar het buitenland gaan.Mijn plannen tot nu toe zijn: eerst 2/3 maanden naar Engeland gaan voor een talencursus en daarna 4/5 maanden naar zuid oost Azie(het liefst in Indonesie, Filipijnen, Vietnam, Cambodja of Laos) om daar vrijwilligerswerk te doen en rond te reizen. Ik ben nog maar 17 en ik heb nog niet zo veel reiservaring. Ik heb al op internet gezocht maar ik heb echt geen idee wat goede organisaties zijn en waar ik als niet ervarene het best naar toe kan.
Heeft iemand tips of ideen voor mij?
Alvast bedankt!
groetjes Laurien
Hoi Laurien,
Ik ben Lotte, ik ben ook 17 jaar oud en ik ga ook een jaar naar het buitenland naar mijn eindexamen (ik zit nu in 6VWO). Ik ben echter van plan om binnen Europa te blijven.
Ik heb het laatste jaar veel uitgezocht voor volgend jaar en ik kan je in ieder geval een paar organisaties aanraden.
Goede organisaties(sites) zijn:
www.joho.nl, zij helpen je met zaken als verzekeringen, bijbaantjes in het buitenland, etc. (je moet hier een klein bedrag inschrijfgeld betalen, maar je krijgt er veel voor terug)
www.activityinternational.nl, zij hebben veel georganiseerde reizen, cursussen en bijbanen in het buitenland. Zover ik heb gehoord, zijn zij heel betrouwbaar, maar je moet wel een flink bedrag betalen om gebruik te kunnen maken van deze organisatie.
www.jobsabroad.com, ik kwam hier pas geleden bij uit en hier staan een hoop banen, in ik geloof alleen Europa, op. Ik durf alleen niet te zeggen hoe betrouwbaar deze organisatie is.
www.travelactive.nl, deze organisatie is geloof ik vergelijkbaar met activity international.
Voor de rest kun je gewoon op google zoeken, je vindt er verassend veel!
Ben je trouwens als je op reis gaat wel 18? dat maakt namelijk een groot verschil. Ze nemen bijna overal alleen mensen boven de 18 aan en zelfs in sommige jeugdherbergen kom je voor die leeftijd niet binnen.
Ik zou het heel leuk vinden om wat te horen over jouw plannen voor volgend jaar, zo kunnen we misschien nog wat tips uitwisselen.
Groetjes, Lotte
[EMAIL=“lottecloostermans@hotmail.com”]lottecloostermans@hotmail.com
PS. Ik zag dat je ook vrijwilligerswerk wil gaan doen. Ik heb vorig jaar 5 weken vrijwilligerswerk in Peru gedaan, dat is natuurlijk heel wat anders als wat jij wil gaan doen, maar misschien kan ik daar nog vragen voor jou over beantwoorden.