Hallo allemaal,
Mijn plan is om volgend schooljaar een wereldreis te gaan maken van een jaar. Ik heb nu denk ik mijn vliegreizen gevonden:
Maar nu mijn vragen, aangezien ik eigenlijk nog helemaal geen ervaring heb met verre en lange reizen. Ten eerste denken jullie dat het mogelijk is om dit in een jaar te doen? En voor wie al ervaring heeft, hoe zouden jullie het indelen? Ik heb al heel wat gespaard, maar zal iemand ongeveer weten hoeveel kosten het met zich meebreng? Ik ga wel low budget backpacken en luxe is voor mij dus geen noodzaak. Verder wil ik wel gaan werken tijdens mijn reis, aangezien het dan ‘goedkoper’ zal zijn tijdens mijn reis. Hebben jullie daar ook tips voor en weten jullie hoe dat dan zit met visa en met betaalrekening en passen? En als laatste hoe werkt het allemaal met de vaccinaties? Na enkele sites te hebben bezocht, blijken ze niet allemaal verplicht, maar is dit wel slim? En hoe lang ben je er mee bezig?
Alvast heel erg bedankt en tips van plaatsen die ik moet bezoeken zijn ook altijd welkom!
Groetjes,
Chantal
In de meeste landen in Azië en zuid-Amerika mag je geen betaald werk verrichten wat locals ook kunnen doen. Dat zijn de meeste banen. In Australië en Nieuw-Zeeland mag je met het juiste visum wel werken, maar daar zijn de kosten ook stukken hoger.
Budget hangt heel erg af van je precieze route en hoe lang je ergens blijft. Langzaam reizen is goedkoper dan snel reizen, en Thailand is goedkoper dan de VS 
Bedankt voor je reactie!
In Azië wist ik al dat het (bijna) niet mogelijk zal zijn, maar in Zuid-Amerika wist ik dat niet. Maar dat betekent dus dat je wel in de rest van Amerika kunt werken? En wat zijn mogelijkheden voor baantjes? Daar ben ik namelijk ook nog niet echt achter.
Haha, ja dat klopt ja! Ik weet nog niet de precieze data, maar ik wil ongeveer 2/3 maanden in de VS blijven, dan enkele dagen Hawaii en Fiji (echt alleen ‘vakantie’), 2/3 maanden Australië, 2/3 maanden Nieuw-Zeeland, 2/3 maaden Azië, 2 maanden Afrika. Maar ik moet dus nog even knopen doorhakken. En hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen! 
Heb dat ticket net even bekeken en echt supergave route!
Zag dat je ook naar Kenia komt (Nairobi), supertof! Ik woon al enkele jaren in Kenia aan de zuidkust, dus mocht je vragen hebben over vervoer in Kenia, accommodaties of safari/excursie (via een goedkoop maar betrouwbaar lokaal kantoor) of andere dingen, neem gerust contact op via persoonlijk bericht!
Ipn Kenia is het ook zo dat je niet mag werken zonder werkvergunning, maar daarbij geld ook dat je geen banen kan doen die kenianen kunnen doen.
Ik zie regelmatig op dit forum banen in Zuid Afrika voorbijkomen voor callcenter, dus neem aan dat je daar wel mag werken, moet je maar eens even op dat forum rondkijken 
Succes verder met de voorbereidingen en hoor je snel! 
Groetjes uit warm en zonnig Kenia!
Via Wereldwijzer app
Ik heb morgen een afspraak bij een vestiging van Kilroy! Daar krijg ik nog meer informatie en tips en kan de reis worden aangepast indien het mogelijk en nodig zal zijn! Hier ben ik echt heel blij mee, en hopelijk wordt ik er een stuk wijzer van.
Marriette, bedankt voor je reactie! Ik zal je een persoonlijk bericht sturen na morgen, zodat ik dan al wat meer weet, over de reis en misschien wel enkele data.
Groetjes
Nog een tip:
Lees (globaal) in over de landen die je wilt bezoeken. Normaal verwijs ik naar reisverhalen en blogs van andere reizigers, maar gewoon op de website van een reisbureau voor groepsreizen als Shoestring, koning aap of Fox helpt ook. Je hebt dan een idee hoeveel er in een land te zien is, en hoeveel tijd per land je minstens nodig zou hebben. Met OV reis je uiteraard langzamer dan met een groepsreis.
Pas je vliegticket aan aan deze globale planning. Je hebt er niks aan om te moeten racen voor je volgende vlucht.
Tijdens mijn eigen lange reis ben ik niet verder gekomen dan Azie en Europa (met de trein terug). Ik wilde niet veel plannen, wilde niet vliegen, en heb daarom de andere continenten overgeslagen voor later. Inmiddels heb ik inderdaad delen van Afrika en Zuid-Amerika bezocht, maar ook nog steeds veel niet. Maar dat komt nog wel.
Oow, dat is inderdaad een hele goede tip! Bedankt.
Ik hoop daar morgen ook meer over te weten, aangezien zij zelf ook al veel ervaring hebben, dus zij kunnen me daar vast en zeker goed bij helpen! Verder ga ik mezelf zeker inlezen op de verschillende dingen die daar te doen zijn, zodat ik thuis al een beetje kan bepalen wat ik echt wil zien/doen, mar wil daarnaast niet te veel inplannen.
Wel mooi dat je al naar zoveel bent geweest, ben er wel echt jaloers op, maar hopelijk ben ik volgend jaar dan eindelijk op mijn wereldreis!
Ik wacht het af!!!
Veel succes bij Kilroy! Heb er zelf goede ervaringen mee, dus komt vast goed!
Via Wereldwijzer app