Financien voor een wereldreis

Hallo,
Ik ben van plan om na mijn studie een tijd rond te gaan reizen, het liefst een wereldreis van een jaar…
Ik verwacht dat mijn budget op dat moment ongeveer 6000 euro is (ticket heb ik dan (hopelijk) al).
Ik snap dat ik hier geen jaar van rond kan komen en vraag me dan ook af of je als backpacker snel een tijdelijk baantje kan krijgen op de plek waar je op dat moment bent. Ik heb al vaak gelezen dat je in Australie altijd ergens fruit kunt gaan plukken, maar hoe zit dit in Amerika (USA) of Azie?
Heb je wat aan je diploma (in mijn geval Pabo) of worden het sowieso baantjes a la fruitplukken? En heeft verder iemand nog tips om zo low budget mogelijk te reizen? Alvast bedankt!

Marieke, de meeste backpackers die willen werken gaan naar Australië, omdat je daar een werkvergunning voor een jaar kan krijgen.
In Amerika krijg je geen werkvergunning, en in alle andere landen volgens mij ook niet.
Succes! :slight_smile:

hoi,

je kan idd voor Australie een werkvisum van een jaar krijgen, dat geld ook voor Nieuw Zeeland en Canada verder kan je in heel Europa aan de bak met je nederlandse paspoort en in Azie zou je opzoek kunnen gaan naar vrijwilligers werk, daar krijg je vaak kost en in woning voor terug dus kan de kosten behoorlijk drukken (dat kan je ook in Zuid-Amerika kunnen doen maar heb daar zelf geen ervaring in) …

hoop dat je er iets aan hebt.
groetjes Martijn