Reisgenooitje gezocht: vanaf 17 mei tot +_ 1 febr. Australie-Nieuw Zealand Backpacken

Hello you guys!,

Ik ben nog steeds die spontane en gezellige Brabantse meid van bijna 34 ;)…

Als vervolg op mijn wereldreis ( ik start 5 febr. in Bangkok, en ben na een rondreis Zuid-Azie dus inmiddels op 17 mei aanbeland in Cairns, Australie ),
zoek ik een reisgenootje (of meerdere) voor Australie!

Ik wil vanaf 17 mei vanaf Cairns ( misschien eerst stukje richting Darwin )… af en toe even werkend ( fruitpluk/boerderij/bar/vrijwilligerswerk/tegen kost en inwoning/wooffend) LOW BUDGET (greyhoundbus/ samen auto kopen of huren) backpacken naar beneden tot aan Melbourne.
( Eventueel zou ik graag ook even Tasmanie aandoen, dat moet een geval apart zijn…)

Rond 15 november vertrek ik van Melbourne naar Auckland, Nieuw Zealand voor max. 2 maanden, backpackend naar Christchurch.
En dan terug naar Nederland. ( Van Christchurch naar Sydney overnachting, van Sydney naar BKK en via Londen naar Amsterdam )

Welke gezellige peoples gaan gezellig met me mee?? ( of een stuk mee )
Wederom omdat dit gezelliger en veiliger is dan alleen. :wink:

( leeftijd en geslacht is niet belangrijk, spontaniteit en eerlijkheid wel :wink: )

Ik hoor graag van jullie, groetjes uit Brabant!

Sabine

hoi hoi,
jou plannen klinken geweldig!
ik zit ook aan die dingen te denken, maar mijn voorbereidingen zijn nog niet zo ver!
ik wil ook ongeveer een jaar weg ik denk eerst naar new zealand en dan evt australie en azie… maar heb nog heel veel vragen.
misschien wil en kan jij dr een paar beantwoorden want jij bent al goed op weg zo te horen :wink:
heb je alles al geboekt? en hoe heb je dat zo geplant en geregeld? zelf of met een organisatie?
en hoeveel geld moet je sparen om dit beetje leuk te kunnen doen en bekostigen? ik vraag me af hoe veel je ongeveer kwijt bent per maand of per dag(voor al in australie of new zealand)? ik wil ook zo low buget als het kan en hier en daar werken…
en wil niet dat mn geld er door heen vliegt waardoor ik zo weerthuis ben met niks :wink:
ik hoop dat je mn vragen wil beantwoorden en wie weet zijn we wel ergens op de zelvde plek rond de zelvde tijd… als ik mn plannen ook rond krijg :wink:
groetjes (van een brabander in rotterdam )
mabinte

Hoi Mabinte

Ik ben natuurlijk ergggg druk nu, omdat ik over 2 weken al ga.
Zal even in het kort wat vragen beantwoorden. ok.

Ik heb alles al lang geboekt ja.
Ik heb via Travel Active ( maar kan ook via Kilroy of Active travel of een andere actieve reizen / werk vakanties bedrijf ) een wereldreisticket geboekt/ gekocht.
Dat is een jaar geldig en heeft goede voorwaarden vom route en datums van vluchten te wijzigen. Is beter dan zelf losse vluchten te boeken en zo, dan is wijzigen heel duur. En bij veel landen moet je een bewijs van retour hebben om er binnen te mogen.
Dus niet handig…
Mijn wereldreisticket heeft 6 tot 8 tussenstops, die kun je in overleg zelf indelen waar en wanneer. Kost +_ 1500 euro.

Goede backpackersverzekering ( Global Assistance heb ik, maar kan ook Tasman iod ) is ongeveer 400 a 500 euro.

In Azie ( goedkoop ) kun je wel 3,5 maanden leven/eten/reizen/slapen voor ongeveer 2000 euro.
In Australie en Nieuw Zeeland is het duurder; beetje net als Ned. of meer. ongeveer 1100 euro per maand!
( vandaar dat bijna iedereen daar werkt. ) ofwel via Work en travel visum, ofwel vrijwillig voor kost en inwoning of zwart.
Work en travel visum moet je op tijd aanvragen / laten vragen. Maximale leeftijd 30 jaar.

Verder moet je voor Vietnam ( 40 euro ) en Australie ( 110 euro ) sowieso op tijd visums aanvragen, die moet je thuis al aanvragen/ betalen en meenemen.

Groeten terug.
Sabine

Voor andere landen kun je dat bij ambassades en vliegvelden etc. regelen.

Hoi Mabinte

Ik ben natuurlijk ergggg druk nu, omdat ik over 2 weken al ga.
Zal even in het kort wat vragen beantwoorden. ok.

Ik heb alles al lang geboekt ja.
Ik heb via Travel Active ( maar kan ook via Kilroy of Active travel of een andere actieve reizen / werk vakanties bedrijf ) een wereldreisticket geboekt/ gekocht.
Dat is een jaar geldig en heeft goede voorwaarden vom route en datums van vluchten te wijzigen. Is beter dan zelf losse vluchten te boeken en zo, dan is wijzigen heel duur. En bij veel landen moet je een bewijs van retour hebben om er binnen te mogen.
Dus niet handig…
Mijn wereldreisticket heeft 6 tot 8 tussenstops, die kun je in overleg zelf indelen waar en wanneer. Kost +_ 1500 euro.

Goede backpackersverzekering ( Global Assistance heb ik, maar kan ook Tasman iod ) is ongeveer 400 a 500 euro.

In Azie ( goedkoop ) kun je wel 3,5 maanden leven/eten/reizen/slapen voor ongeveer 2000 euro.
In Australie en Nieuw Zeeland is het duurder; beetje net als Ned. of meer. ongeveer 1100 euro per maand!
( vandaar dat bijna iedereen daar werkt. ) ofwel via Work en travel visum, ofwel vrijwillig voor kost en inwoning of zwart.
Work en travel visum moet je op tijd aanvragen / laten vragen. Maximale leeftijd 30 jaar.

Verder moet je voor Vietnam ( 40 euro ) en Australie ( 110 euro ) sowieso op tijd visums aanvragen, die moet je thuis al aanvragen/ betalen en meenemen.

Groeten terug.
Sabine

Voor andere landen kun je dat bij ambassades en vliegvelden etc. regelen.