16 januari vlieg ik via Singapore (2 dagen aldaar) met mijn dochter 22 jaar naar Brisbane. Wij huren dan 24 dagen een camper en vervolgens vliegen wij van Adelaide naar Perth. Mijn dochter gaat daar een half jaar studeren aan de universiteit aldaar en ik vlieg terug naar Nederland.
Wij kijken er enorm naar uit om eerst samen daar 5 weken rond te reizen, voor dat mijn dochter daar aan de studie gaat.
De route wordt dus Brisbane - Adelaide hebben jullie tips voor ons, welke campings ? wat moeten wij echt zien ? mijn dochter neemt uiteraard een Australië provider maar welke ? etc. etc. Hoor graag jullie ervaringen.
Voor je Brisbane verlaat is Moreton island misschien nog een leuk alternatief ipv fraser island. Fraser ligt een stuk noordelijker dus een beetje erg van de route af.
Als je grofweg de route Brisbane, Sydney, Melbourne, Adelaide aanhoud heb je volgens mij een mooie route.
Vanaf Brisbane naar benenden naar plaatsen als surfers paradise, Byron bay en Nimbin. Verder naar beneden tot aan Sydney, daar de stad bekijken voor een paar dagen.
Dan naar The blue mountains, en door richting Melbourne. Dan kun je ook via Canberra, is niet zo heel spectaculair, meer voor als je van museums houd. het nationaal oorlogs museum/monument is wel interresant.
Vanuit Melbourne de vaste route naar Adelaide. Via The great ocean road en the grampians NP.
Het deel Melbourne adelaide heb ik zelf ook gecampeerd, dat was geen enkel probleem. Ik denk dat je langs de hele route, behalve in de grote steden zelf dan, wel campings zult vinden.