Hallo allemaal, Wie kan mij adviseren met het volgende… Wij gaan 6 weken trekken door New Zealand en zijn dan wel graag mobiel. Vooral ook om familie (in het land zelf) en motels ed. te bellen. Bellen naar Nederland zal niet of nauwelijks gebeuren. Wat is dan gunstiger? Mijn eigen mobiel mee met abonnement van Vodafone (passpoort aan :)) of een prepaid kaartje kopen. Zoalng het van vodafone is moet dat ook passen toch?
Hoor graag jullie ervaringen. Alvast bedankt,
Pauline
Mijn ervaring is dat heel wat hotels of aanbieders van activiteiten een gratis nummer hebben. Die kan je dus gewoon bellen vanuit een telefooncel en het kost je niets. Publieke telefoons vind je overal, dus ik weet niet of een prepaid kaartje echt wel nodig is.
Voor hetzelfde doel (bellen met familie in nieuw-zeeland en af en toe naar thuisfront) hebben we in de supermarkt voor enkele dollars een prepaid-kaartje gekocht en onze sim-lock vrije mobiel gedaan. Even activeren op internet en het werkte.
Ik had altijd wel een prepaid kaartje voor in mijn eigen mobiel, met name voor smsjes met thuis. Inderdaad kun je veel toeristische zaken ook gratis bellen met de vaste lijn en voor de andere gesprekken, kocht ik een Kia Ora kaart. Met deze telefoonkaart bel je via de vaste lijn en een inbelnummer voor een verlaagd tarief naar het buitenland (Tele2 had in het verleden ook al eens zo’n constructie in Nederland, toen ze net begonnen hier).
Ik geloof dat bellen naar een vaste lijn in Nederland 3 cent per minuut kostte.