Telefonie

Beste reizigers,

Ik heb een vraag met betrekking tot telefoneren in en vanuit Nieuw Zeeland en Australië.
Hoe hebben jullie dit gedaan? En dan zowel contact met Nederland als ter plekke telefoneren met de locals.

Hoi Desiree,

Standaardantwoord voor vrijwel overall waar je komt. SIMlockvrije telefoon meenemen, ter plekke losse SIM met goede prijs voor calls (en evt. data) kopen. Ik meen dat we voor Oz Telstra hadden, voor NZ weet ik naam niet meer.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Naar Nederland bellen via wifi (whatssapp, Skype, FaceTime etc) lokaal daar een simkaart kopen

1 like

Heb je Ziggo vaste telefonie, dan met Bapp naar Nederland bellen met je vaste telefoonlijn in Nederland via wifi.

1 like

Wij kozen in 2014 in Oz voor Telstra en in NZ voor Spark voor de binnenlandse calls. Inderdaad een simlockvrij toestel mee (2, dan kun je elkaar ook bellen, kan handig zijn).
Naar NL bellen indien mogelijk via WiFi op een camping of andere hotspot. In NZ krijg je bij spark prepaid een gb per dag WiFi nabij een sparktelefooncel, ideaal voor skype en ook handig voor filmpjes kijken voor de kids in ons geval.
Voor WiFi had ik een 3G WiFi converter gekocht, hier kan een datakaartje in en daar kan je enkele apparaten via WiFi aan koppelen. dan ben je niet van WiFi hotspots afhankelijk.
Deze heb ik voor beide landen nog te koop als je interesse hebt, stuur even een personal message.

1 like