Bellen In Australie / Nz

Helleu iedereen,

wij gaan binnenkort naar Oz en NZ, en ik wil gewoon mijn normale mobieltje meenemen. Ik zit bij Orange. Nu vraag ik me af, kan ik daar gewoon bellen met een Nokia 7250i? Ivm netwerken enzo.

Volgens de nokia-site heeft mijn tel de volgende specs:

Tri-band Werking
EGSM 900-, GSM 1800- en GSM 1900-netwerken in Europa, Afrika, Azië, Noord- en Zuid-Amerika.
Automatische omschakeling tussen bands
AMR Voice codec voor frequentieband 1900

Zou ik daarmee kunnen bellen? Ik weet namelijk niet welke netwerken ze daar hebben.

Bij voorbaat dank!

Beste douwe,

Je kunt met je telefoon gewoon in Oz bellen maar je kunt het beste voor A$ 30.- (18 euro) een simkaart kopen van vodafone in Oz en die in je telefoon stoppen. Het is een stukje goedkoper en het bereik is goed!
Voor het bellen kun je trouwens ook goedkope kaarten kopen in Oz waarmee je voor 3 eurocent per minuut belt.

Succes ermee.

Johan (6 weken in Oz)

Hoi,

ik was vorige maand nog in OZ en ik heb een prepaid van KPN voor mijn Nokia 3310 en dat werkte dus niet. Ik kon niet bellen, niet smsen. Wel kon ik smsjes ontvangen.

Ze vertelden daar dat ik de telefoon simlock vrij had moeten maken. Dat moet je in Nederland al doen, voor dat je weggaat. Mijn zusje heeft dat met die van haar gedaan met Vodafone. Werkt prima.

Je kunt ook heel goedkoop , voor 15 dollar ( 7,5 euro) of zo, een nieuwe mobiel kopen met soms gratis beltegoed van 30 dollar. Dat heeft mijn zusje gedaan. Werkt prima.

Dus ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.