24 uur bereikbaar

In oktober gaan we voor 3 maanden naar NZ. We willen graag 24 uur per dag bereikbaar zijn.
Ons mobieltje is een Nokia 1600.
Is het alleen een kwestie van een andere simkaart?
We nemen de laptop mee. Kan iemand suggesties geven voor het gebruik van de laptop in NZ?

je kan met een nokia 1600 in NZ bellen/gebeld worden…
overstappen naar een andere simkaart is verstandig, scheelt nogal in de kosten.
Als je even rondshopt heb je zo een provider gevonden waar je per maand een paar dollar betaald en een groot bedrag aan krediet krijgt (let wel op dat je met dit krediet naar het buitenland kan bellen)

Neem voor je laptop een transform stekker mee… of hoe heet zo’n ding, je weet wel wat ik bedoel neem ik aan :slight_smile:

Cheers!

Wij zijn momenteel in NZ en bereikbaar met ons mobiel met een abo van T-mobile. Bellen kost Euri 2,25 pm en gebeld worden Euri 1,00 pm (stuk goedkoper dus). Het gaat ons ook om de bereikbaarheid voor het geval dat het echt nodig mocht zijn. We gebruiken de GSM dan ook eigenlijk nooit.

Normaal bellen we met onze laptop (netbook) via Internet met ons VOIP telefoon-abonement van thuis (provider XS4ALL). Bellen naar huis is dan gratis en bellen naar anderen voor het lokale tarief van thuis (het stuk van NZ naar NL gaat via Internet) van 2 cent per minuut.
we hebben zo al veel gebeld (ook vanuit Japan) en het werkt prima, duidelijk en je hoeft niet op de kosten te letten!

Je moet natuurlijk wel internetverbinding hebben, maar dat is niet zo’n probleem in NZ.

Als de laptop aan staat, dan kun je ook gebeld worden. Maar als iemand wil dat ik even bel en het is niet zo urgent, dan sturen ze gewoon even een SMS-je.

Zeker als je 3 mndn gaat en je wilt regelmatig contact met het thuisland is dit het overwegen waard.

Ik weet niet hoe het bij jullie ging, maar wij hadden gewoon met de GSM met NZ vodaphone sim-kaart zelden ontvangst in minder bevolke gebieden. En zo zijn er wel wat in NZ… Wat ik wil zeggen is dat je dan niet echt 24u bereikbaar bent.

De bereikbaarheid is in grote landen niet 100%, maar we zijn nu in Nieuw Zeeland op vakantie en zijn vorige week met de TranzAlpine Exrass van Christchurch naar Graymouth gegaan (een van de mooiste treinreizen ter wereld overigens) dwars door de Nieuw Zeelandse Alpen en het viel me erg meer met de bereikbaarheid. Niet overal, maar wel heel vaak bereik (T-Mobile). En gisteren van Christchurch naar Wellington was er (via de 1) en overal bereik. Maar inderdaad in vrijwel onbewoonde gebieden die niet langs de hoofdwegen liggen heb je niet altijd bereik dus 100% is dan niet mogelijk. Een SMS-je sturen is dan een oplossing; zodra je in bereikbaar gebeid komt, piept je telefoon en ontvang de de SMS zodat je degene kan bellen.