Bellen naar Nederland

Weet iemand wat de beste telefoonkaarten zijn om naar Nederland te bellen vanuit een openbare telefooncel. En waar je die het beste kunt kopen. En of je op het vliegveld in Auckland ook een Ned-NZ stekker kunt kopen.

Pfoe. ik weet zo geen kaart voor een telefooncel, ik had een mobiel NZ nummer en heb toen een V8 card gekocht waarmee ik voor 4,9 cent p/m naar NL belde.
Ik weet niet hoe lang je in NZ bent, anders is het misschien een idee een pre-paid kaart aan te schaffen met zo’n kaart waarmee je goedkoop naar NL kan bellen. Op die kaart staat een telefoonnummer en een code, waardoor je goedkoper belt.

Of zo’n stekker op het vliegveld te koop is, weet ik niet (grote kans), maar wel in het centrum van Auckland.

Anja,

Een prepaidkaart is een van de goedkoopste oplossingen, mits je beschikking hebt over Skype-out.

Elk internetcafe heeft wel een koptelefoon, microfoon en Skype, het enige wat je even moet nazoeken is Skype-out. Gewoon met je skype account koop je “beltegoed” en je kan vervolgens (van Nederland naar Nieuw-Zeeland, dus zal andersom ook wel zo zijn) bellen voor nog geen 1 euro per UUR!

Een wereldstekker is op elk vliegveld te koop, op schiphol was vorige maand bij de electra zaken een (naar mijn mening) mooie wereldstekker met alle landen (4 of 5 verschillende stekkers) en een USB-lader. 30 euro.
Ze zijn goedkoper te verkrijgen maar vaak wat groter van omvang, deze beviel en bevalt mij goed omdat hij redelijk klein is, ik zal kijken of ik er wat over kan vinden op het net.
Nieuw-Zeeland heeft een stekker vergelijkbaar met UK.

Succes.
<Edit>

Op deze link vind je informatie over de wereldstekker welk ik bedoel

</edit>

Bedankt voor jullie reacties, we zijn 4 weken in nieuw zeeland, en we willen alleen een paar keer bellen naar familie om te vragen of alles goed gaat. Maar als ik het goed begrijp kan je in Nieuw Zeeland ook van die pre paid telefoonkaarten kopen met een code die je in de telefooncel kan gebruiken. Omdat misschien ook niet overal een internetcafe aanwezig is en je zit natuurlijk met het tijdsverschil.
En de stekker voor Nieuw Zeeland heeft die geen andere vorm dan de UK?

Hmm, ik moest het even nagaan voor de zekerheid.
hier een voorbeeld van de Nieuw-zeeland stekker
Deze is wel iets afwijken van de stekker in UK.

hallo, ik ben net terug uit nieuw zeeland en wat ik erg handig vond is via een skype “lijn”. in yha, base en de meeste hostels hebben ze internet via global gossip, je koop een kaart en kunt deze overal gebruiken, zowel voor internet als bellen… er is dan een telefoon via de computers verbonden dan kun je voor 5 cent naar nederland bellen, starttarief is 65 cent! je zit dan wel tussen de computers te bellen maar de meeste mensen verstaan je toch niet :wink:

groetjes afke

oh ja neem een nz nummer, vanuit nederland kan iemand je dan met een vaste telefoon via belgigant.nl bellen. is via een o9oo nummer en dan betaal diegene 8 cent!

Je kunt voor die 4 weken een Nederlands telefoonnummer nemen van http://www.wereldnummers.nl en deze dan doorschakelen naar je prepaid nummer in Nieuw Zeeland. Niet vergeten een simlock vrije telefoon mee te nemen! Geef aan een paar thuisblijvers dit nummer door dan kunnen ze jouw ook bellen tegen lokaal tarief, jij betaald dan voor het ontvangen 6 cent. Lokaal tarief is bij mobiele providers gewoon uit je bundel. Wil je naar Nederland bellen, laat dan overgaan zodat ze je terugbellen of als je bijvoorbeeld whats app hebt via whatsapp. Je betaald dan 7.50 voor het nummer voor 4 weken + eenmalig 5 euro. Een uur bellen kost dan 3,60 euro, dus je kunt zelf kijken hoeveel saldo je wilt. Er is geen minimum. Grote voordeel is dat je kunt bellen van waar je maar wilt, geen gedoe met Internet cafe e.d. en thuisblijvers kunnen jou ook gewoon bellen zonder hoge Internationale kosten.

De wereldstekker waar Rollfix het over heeft, heb ik twee weken geleden gekocht bij de ANWB voor €19.95. Hij leek mij ook erg handig en op de verpakking staat dat je hem ook in N-Z kunt gebruiken.

Je kunt ook een account aanmaken op localtelecom.nl Je kunt dan lokaal inbellen op het telefoonnummer in Auckland: 09 – 951 58 59, je toetst je accountnummer en pincode in en dan het telefoonnummer.
Je betaalt dan minder dan 2 cent per minuut (6 voor mobiel) en je krijgt 2 euro gratis, dus je lunt sowieso 2 uur gratis bellen om te proberen.

Beste Anja,

Voor te bellen vanuit een telefooncel kun je het beste een Yabba kaart kopen. Deze werkt vrijwel in iedere telefooncel. Deze kaarten zijn in veel winkeltjes te koop en ook herlaadbaar, je kan zelf het bedrag kiezen dat je erop zet. Koop geen Ephone!

Kijk trouwens ook eens op mijn website over Nieuw-Zeeland met toeristische informatie en tips naar aanleiding van onze persoonlijke ervaring: www.nz-traveler.com

Groetjes, Tim

Geeft YHA nog gratis Yabba kaarten (met tegoed) weg?

Hoi Kwabbernooit,

Wij hebben maar weinig gebruik gemaakt van hostels omdat wij een campervan hadden. Wij hadden dus ook geen loyalty card van Hostelling International. Ik kan me nog wel herinneren dat de deal die ze aanbieden met de loyalty kaart best prima is!

Groet, Tim