mobiele nummer houden?

Hoi,

weet iemand of het mogelijk is om je mobiele nummer mee te nemen naar de UK?

Ik weet dat Vodafone ook in de UK winkels heeft, maar als ik daar een nieuw abonnement neem (want je moet je abonnement hier afzeggen of afkopen volgens vodafone als je gaat emigreren) krijg ik dan een ander nummer?

Alvast bedankt voor julle reacties!

Je krijgt inderdaad een nieuw nummer als je eens nieuwe sim-kaart in een ander land koopt.

Zelf had ik een prepaid kaart in Engeland.

Maar lever je je simkaart dan in als je dat abonnement opzegt? Want als het ik mijn nummer KAN houden, graag, als het niet mogelijk is, dan is dat ook geen probleem hoor, maar het zou leuk zijn. haha :slight_smile:

Engeland heeft geen 06-nogwat nummers, je KAN je nummer niet houden.

Je levert je SIM niet in, maar je kan er gewoon niet meer mee bellen. Hij is van afstand onbruikbaar gemaakt (geen toegang meer tot het netwerk).

Als je je nummer wilt houden moet je je abonnement in NL niet opzeggen, je sim meenemen en in Engeland via het Nederlandse netwerk bellen met een Nederlands nummer. Bellen (en internetten) is dan stukken duurder, dus ik zou daar nooit voor kiezen.

1 like

Mijn abonnement is niet heel erg duur dus ik denk dat ik mijn nummer gewoon op een Nederlands adres laat doorlopen omdat ik toch geregeld tussen de UK en Nederland heen en weer reis en ik wel graag bereikbaar blijf voor mensen die mijn oude nummer nog hebben in de eerste maanden dat ik verhuist ben. Dat gezegd hebbende zal ik uit eindelijk dat nummer wel opzeggen puur omdat het wel heel kostbaar is (zelfs tegen een lage abbonements prijs) en ik kan geen 06 in Engeland houden zoals de vorige spreker uitgelegd heeft.