Hallo lieve mensen,
Ik ben zinnens om binnen enkele maanden met mijn partner die Brit is de oversteek te wagen om in England te gaan wonen.
Omdat ik mijn domicile nog voor een paar jaar in België moet houden ( ik kan heimwee krijgen naar mijn familie, alle schepen niet verbranden voorlopig en andere redenen…) vraag ik me af of ik in aanmerking kom voor een sofinummer daar in Engeland voor de gezondheidszorg, ik blijf evenwel ook ingeschreven in België.
Mijn partner heeft een eigen woning en een deel van mijn meubels wil ik ook naar daar verhuizen, nuttige tips over een verhuisfirma van hier of engeland,( welk is de goedkoopste oplossing ) zijn steeds welkom.
Ik weet niet of dit nog nuttig is voor je, maar hier een beetje info over hoe ik het gedaan heb.
Ik heb hier eerst een jaar gestudeerd en (na een paar maanden terug in Belgie) besloten om hier te blijven. Ik ben verhuisd eind oktober 2008, zonder job of niks (dat zou ik wel niet meer opnieuw doen). Heb een kamer gevonden bij iemand thuis, en een voorschot betaald na een paar e-mails heen-en-weer; da’s echt goed meegevallen en ben er nu nog goede vrienden mee. Onmiddellijk na aankomst gebeld voor een interview om een NI nummer te krijgen. Toen ik dat had, heb ik uiteindelijk na een maand in Engeland een job gevonden. Het was in een call centre, ik had gezworen nooit in een call centre te werken aangezien ik een bachelor en master heb, en 5 talen spreek wat hier in Engeland toch vrij ongewoon is. Maar goed, beter dat dan niks