Mobiel abonnement afsluiten

Hallo,

Ik heb een vraag mbt het afsluiten van een mobiel abonnement in Engeland!
Ik verhuis 2 mei naar Londen, en heb er inmiddels ook een baan gevonden!

Is het mogelijk om als nieuwe inwoner van de UK een mobiel abonnement af te sluiten?

Groetjes Marcel

Ikzelf maakte toen ik in Leeds woonde altijd gebruik van een prepaidkaart. Dat werkt in ieder geval prima!

Een prepaid kaartje heb ik al. Maar ik bel/sms/mobiel internet nogal veel en dan is prepaid een stuk duurder.

Daarom vraag ik mij af of het mogelijk is om een abonnement af te sluiten als ik eenmaal aangekomen ben of na een aantal weken als ik bv mijn eerste salaris gehad heb :slight_smile:

geen idee, al mijn collega’s (ook de meeste britse) hadden een prepaid. sorry dat ik je niet kan helpen.

Het zou nog wel eens moeilijk kunnen worden omdat sommige providers je pas een abbonement willen verkopen als je meer als een jaar of meer in Engeland woont.

Ik weet niet of het overal zo is en hoe lang die periode precies is, ikzelf heb gelogen over hoelang ik hier al woonde en toen lukte het wel :smiley:

Ik ben zelf nog eens verder gaan zoeken op Google, en las ergens dat T-Mobile vrij makkelijk is!

Het maakt ook wat uit of je een abonnement met toestel neemt of een Sim Only. Nu heb ik een heel mooi toestel dus een Sim Only is voor mij voldoende :slight_smile: . Ik ga het gewoon proberen.

@WME : waar heb jij een abbo afgesloten?

Ik heb nu O2 maar mijn eerste abbo was Vodafone. Afgesloten 2 weken nadat ik verhuisde :slight_smile:

Ik heb beide abbo’s afgesloten via www.dialaphone.co.uk, waar je hele goeie deals kan vinden.

1 like

Bedankt voor de link WME!! Ik heb al een mooie aanbieding gezien. Zal volgende maand wel achter komen of het ook echt gaat lukken om een abonnement af te sluiten :smiley:

Je kan het helemaal online bestellen, alleen je komt ergens een vraag tegen waar je in moet vullen hoelang je al op je adres woont, en als dat minder als 3 jaar is moet je een vorig adres opgeven, dit kan niet in het buitenland zijn.

Ik ben daar de eerste keer achtergekomen dat een NL adres niet werkt, toen heb ik gewoon gezegd dat ik al 4 jaar op mijn huidige adres woon en hups klaar is kees :smiley:

Maar gaan ze dat dan niet controleren?

Geen idee, ik heb er nooit meer wat van gehoord.

En dan nog kunnen ze nooit weten wanneer jij verhuisd ben lijkt me…

Hey Marceltjuh,
Laat je ons even weten op het forum of het gelukt is met die SIM only? Je hebt al wel een Engelse bankrekening? Ik kan me herinneren dat toen ik hier aankwam (vier jaar geleden) het ook zo’n gedoe was met credit historie en credit card die ik toen nog niet had, dat ik maar een pre-paid heb genomen en ach ik bel toch niet veel dus een abo heb ik nooit genomen.
groetjes
Christina

Hoi Christina!

Natuurlijk laat ik het weten of het gelukt is of niet :slight_smile: . En anders bel ik voorlopig gewoon met het prepaidje van Vodafone wat ik al heb!

Ik heb nog geen bankrekening in Engeland. Die ga ik aanvragen zodra ik ben aangekomen! Ik heb hier en daar wel gelezen dat ze zelfs daar moeilijk over doen!

Nu heb ik gelukkig al een baan als ik daar aankom, dus hopelijk maakt het dat wat makkelijker!

Groetjes Marcel