Ik ga in januari voor 6 maand naar Amerika om daar een half jaar te studeren. Nu ben ik van plan een Iphone 4 te gaan kopen hier in Nederland omdat ik door mijn werk daar fikse korting op kan krijgen. Mijn abonnement in Nederland loopt af, en ik heb alvast een microsimkaart aangeschaft via Hi.
Een vraag voor mijn resterende periode in Nederland:
Kan ik die microsimkaart van Hi ook gebruiken voor een maandelijks opzegbaar sim-only abonnement? (evt. niet van Hi? )
Een vraag voor mijn verblijf in Amerika:
Kan ik in Amerika een simkaart kopen?
Hoe zit het met het mobiele internet? Kan ik dat aanvragen? Of bestaat zoiets niet?
Kan ik daar een maandelijks opzegbaar abonnement aanvragen?
Ik hoop dat er personen zijn die hier verstand van hebben.
Wat betreft Amerikaanse abonnementen: ik ben er nog geen een tegengekomen die per maand gaat. Je start doorgaans altijd met een jaar-, 2jaar- of 3jaarabonnement. Je zou ook prepaid kunnen proberen, maar dat zal wel hard lopen met mobiel internet.
In de VS zijn er in ieder geval wel aanbieders die een simkaart voor de iPhones verkopen. Ik dacht laatst te lezen dat Sprint en Verizon de iPhone5 gaan aanbieden. (En uiteraard is er draadloos internet.)
De SIM-kaart van Hi is ongetwijfeld om te zetten in een sim-only abonnement, maar kijk naar de contractvoorwaarden die met het toestel meekomen. En tegenwoordig komen buitenlandse minuten (schijnbaar) niet meer uit de bundel. Maak ook niet de klassieke fout om in Amerika aan te komen met een Nederlandse prepaidkaart: werkt niet (alleen Nederlandse abonnementen krijgen verbinding).
Ik ken inderdaad ook geen abbonementen die per maand gaan, maar (sluit niet volledig aan op jouw wensen) je kunt wel een abbonement afsluiten bij Metro PCS. Hier betaal je een bedrag voor een telefoon (vanaf 40 dollar) en het abbonement werkt op een soort credits. Je betaald een vast maandbedrag en je telefoon doet het. Na een maand zul je een herinnering ontvangen, als je niet betaald, kan je gewoon niet bellen. Betaal je 2 maanden niet, wordt je telefoonnummer opgeheven (?). Uiteraard zonder extra kosten, maar ideaal voor een periode van minder dan een jaar.
Ik heb ooit zo’n abbo gehad, had een van de goedkoopste telefoons, maar had zelfs unlimited internet.
Neem een kijkje op de website www.metropcs.com, zij bieden diverse abbonementen aan, voor verschillende wensen en prijzen.
Ik hoop dat je er toch wat aan hebt en dat ik een beetje duidelijk ben, hihi