Mobiel internet en sim-kaart

Wie heeft goed en recent advies over welke mobiele telefonie providers goede dekking hebben en/of goedkoop zijn in NZ? En kun je hier ook 3G-WiFi apparaatjes kopen? Welke zijn goed? Het gaat om een periode van 6 weken.

Lennart mobiel verkeer is erg kostbaar in NZ en ik haalde in Auckland by Vodafone een prepaid simkaart en roaming is in NZ relatief duurder en trager, http://www.vodafone.co.nz/travel-sim/ http://www.2degreesmobile.co.nz/home zijn sites met meer info. Op veel campings had je wifi en betaalde je een bepaald bedrag. Ben net dag terug uit Zuid Amerika 4 dagen Bolivia geen eens telefoon bereik. Stiekem toch heerlijk.

1 like

Inmiddels prepaid mobiel en internet aangeschaft.
Providers zijn: vodafone, 2degrees, spark (voormalig telecom NZ) en skinny.
Ligt niet heel ver van elkaar af. Skinny heeft geen winkels en is daardoor iets goedkoper. Men zegt qua dekking indien nodig van elkaars netwerk gebruik te maken. Over 6 weken zal ik mijn bevindingen hier vermelden. Mijn keuze is trouwens op spark gevallen.
Verder 3g-wifi device van huawei gekocht met daarbij een datakaartje tbv internet buiten campings en hotspots e.d.

Eerste ervaringen: het toestel van mijn partner werkt op een frequentie die het netwerk Spark alleen in de grote steden gebruikt. Daarbuiten dus nutteloos kwamen we achter. Inmiddels 2degrees aangeschaft, maar nog niet kunnen registreren, want geen bereik… Grrrrrr… Vodafone en spark (ander toestel) wel bereik. Voorzichtige eerste conclusie: Spark en Vodafone, mits je telefoon op dezelfde frequentie werkt. Eerst even uitzoeken dus. Ongetwijfeld wordt vervolgd…

Aanvulling: Spark heeft talloze wifipunten in het land, waar sparkklanten gratis 1GB per dag kunnen gebruiken. Werkt ook op ipad e.d, als je de toegangscode maar kunt ontvangen per sms.

1 like

Wij gebruiken ons eigen Vodafone abonnement gecombineerd met WiFi waar het aanwezig is. NZ is een pasportland voor Vodafone wat voordelig is. Toch loopt het dan nog steeds erg op als je elke dag WiFi moet kopen, maar er zijn, zeker in grotere steden, veel gratis WiFi punten. Gewoon proberen.
Kost hoe dan ook extra geld.

1 like