Welke simkaart/provider voor goed bereik in Australië en Nieuw-zeeland

Hallo allemaal,

Volgende week dinsdag (30oktober) vlieg ik naar Nieuw-zeeland en rond oud&nieuw naar Sydney om daar een paar maanden te werken de oostkust af te reizen en rond april/mei weer terug naar nederland te gaan.

Nu ben ik zo handig geweest om mijn bestaande abbonement op te zeggen (dacht het toch niet nodig te hebben en alleen maar kosten te maken). Echter krijg ik mijn TAN codes van internetbankieren wel via dit nummer binnen. Ik wil dus toch nog even snel een prepaid sim-kaartje kopen om daar mijn TAN codes aan te hangen (dit moet toch gewoon kunnen lijkt me).

Omdat ik nu toch een nieuw kaartje koop vraag ik me af of iemand goede/slechte ervaringen heeft met de bereikbaarheid in aus/nzl met een bepaalde provider.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie! :slight_smile:

Mvg Timon

Het signaal in Australie is niet echt erg goed, vooral in de backpack of buiten een grote stad wordt het signaal al snel erg slecht. Koop vooral geen global gossip, dit is crap in Australie. Vodafone is er ook nog, hier heb ik geen ervaringen mee.
Optus is ook erg goed, wel iets duurder maar betere signaal
Ik Nieuw Zeeland had ik 2degrees en deze was goed bevallen, gratis sms-en naar mensen die ook 2degrees hebben!