Mobiel internetten in New Zealand

Wij gaan 6 weken fietsen in NZ, vliegen 31-12-17 naar Christchurch inclusief fiets. ! -2-18 terug op schiphol. Mobiel internetten en zo nu een dan een telefoontje in NZ? Wie heeft tips of ervaring?

Alvast onze dank

J&D

Als de campings wifi hebben dan zou ik slechts een minimale bundel nemen, voor de weg zoeken enzo in noodgevallen. Sandya bekijkt per keer dat ze op familiebezoek gaat wat de beste bundel/provider is, zat aanbod. We hebben er nooit echt op moeten letten wie het beste bereik buiten de steden had maar dat is voo jullie wel een aandachtspuntje, dus ff googlen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dank Erik,

Groet,
Dukke

Ik heb in NZ gebruik gemaakt van een Vodafone prepaid kaart, op plaatsen waar dekking was werkte het stabiel maar niet supersnel. Volgens mij was de simkaart en databundel bij elkaar minder dan 20 dollar.
Buiten dorpen/steden is weinig dekking van mobiele netwerken. Hou er dus rekening mee dat als je op de fiets in the middle of nowhere bent je niet veel hebt aan je telefoon.

Ik weet niet of het inmiddels verbeterd is sinds ik er 3 jaar geleden was, maar het wifi was overal erg traag. Dit zou toe te schrijven zijn aan het feit dat er simpelweg niet heel veel kabels voor snel internet op de oceaan bodem liggen naar NZ.

Het is trouwens altijd leuk om achteraf nog een reisverlag terug te zien, veel plezier! :slight_smile:

Geen advies over een mogelijke provider, wel over een handige app: Mapsme. Daar kan je kaarten van bepaalde gebieden of landen downloaden en offline gebruiken. En ik zou op plekken met wifi bijv. routes via googlemaps opzoeken, die kan je ook downloaden. Veel plezier!

Dag Ilse, dank voor je reactie en de suggestie voor Mapsme. Die is inmiddels op de telefoon gezet. Groet, Dukke

Maps.me is inderdaad een echte aanrader!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums