Hallo.
Ik ben Gerda en ik ben bezig me te oriënteren op een reis naar Australië.
Mijn dochter gaat vier maanden stage lopen in Newcastle en omdat wij altijd hebben gezegd dat als een kind in het buitenland zou zitten, wij er dan naar toe willen, moeten we nu dus actie ondernemen.
Onze zoon is 2,5 maand in Argentinië geweest en toen kwam het om allerlei redenen er niet van, maar nu zou het kunnen gebeuren.
Het is voor haar tamelijk onverwachts op haar pad gekomen, zodat zij niet heel veel tijd heeft gehad om zich er op voor te bereiden. Het is nu meer zo van meteen weg gaan als het visum rond is.
Als je alles wat eerder weet stel je een datum vast en tegen die tijd is alles rond, maar zij is voor de rest klaar met de studie en wil zo snel mogelijk vertrekken, maar ja, die hele papierwinkel betreffende visumaanvraag, dat duurt allemaal wel even vrees ik.
En dat maakt het voor ons ook erg onzeker. We hebben wel alvast bij onze werkgevers een periode vrij geclaimd maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat dochterlief er dan al zit.
Normaal gesproken doen wij rondreizen meestal via een organisatie en leggen alle overnachtingen vast, bijv in de VS, Andalusië, Sicilië, IJsland. Nu kunnen we dat eigenlijk niet doen omdat alles nog zo onzeker is, kortom wachten… wachten… wachten.
Ik heb nu ondertussen al zóveel gelezen dat ik wel op het punt ben dat ik zag: ik ga down under, of dochter er nu zit of niet, maar liever niet zó natuurlijk.
Nou ja, ik blijf me in ieder geval oriënteren en jullie horen het nog wel.