Minimale leeftijd zelf reizen Amerika

hallo allemaal!

ik ben 14 jaar en ik ben dol op amerika. ik ben een grote dromer en wil daar mijn dromen na gaan. maar nu heb ik een belangrijke vraag: hoe oud moet je zijn om alleen, zonder iemand die mij begeleid, naar Amerika te vliegen? en moet ik dan ook perse een handtekening of toestemming van mijn beide ouders?

ik hoop heel erg dat ik een reactie krijg.

xxx

Hi Kusbarbara,

Ik weet niet precies of je het over een vakantie of wonen in Amerika hebt.

Amerika is een prachtig land, maar het is erg groot. En het klinkt avontuurlijk: “Ik ga naar Amerika” of “Ik ga in Amerika werken en wonen”. Het kan verwezelijk worden, maar het is niet allemaal zo simpel. Je moet een plan hebben. Heb je een plan? Weet je al welke staat je naar toe wilt? En als je hier wilt wonen…Werk? Heb je een beroep(Elk staat or stad heeft vraag of geen vraag naar bepaalde beroepen)? Welke staat is duurder in levens onderhoud? Belasting, ontroerend goed, inkomsten belangsting? Huren of kopen? Gezondsheids verzekering? Enz.

Zoals ik al zei: je heb nog tijd en blijf dromen, maak je school af, en leer een beroep. Hou je op de hoogte van de Amerikaanse nieuws (politiek en economie) en begin met sparen.

Hier is een waardevolle web site om mee te beginnen en google elke staat van Amerika. Wees leerzaam en bereidt.
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis.

Ik weet dat je heel graag naar Amerika wil gaan… maar heb geduld.

:vak02:Peggy

heel erg bedankt voor je bezorgheid&reactie!
ik weet dat ik nog heel erg jong ben, en dat ik niet aan de belangrijkste dingen denk, maar ik wil t toch proberen. mijn moeder is aan het sparen en wil er zelf ook heen, maar eigenlijk heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag: hoe oud moet je minimaal zijn om alleen naar Amerika te gaan? en hoe oud om te emigreren maar dan met mijn moeder?

ik wil er trouwens alleen voor vakantie. ik ben 14 en bijna 15 en kan dus nog niet op mezelf wonen…

bedankt nog!!

18 is volwassen. Onder 18 heb je begeleiding nodig. Mijn dochter was 12 toen ze alleen reisde naar Amerika onder begeleiding van een stewardess. Ze werd naar mij overgedragen toen ze hier aankwam.
Zou niet echt verantwoordelijk zijn om een minderjarig kind alleen te laten reizen.

Ik neem aan dat je moeder over 21 is, zo als je voogd/ouder kan ze je meenemen waar ze ook naar toe gaat.

Emigreren is een ander verhaal en niet zo gemakkelijk, en niet zonder kosten. Lees de website die ik heb gegeven.

Veel geluk.

:vak02:P