Ik ben 15(word 16 aanstaande donderdag de 15e 2011)
Ik denk dat jullie nu allemaal al wel weten over mijn Amerikaanse penvriendin Rachel??
Nu is zij in October 1 week hier geweest, echt een super tijd
Zij heeft niks nodig gehad om hier te komen, behalve goedkeuring van haar ouders maar vanwege eerste keer wisten we dit niet, maar het is toch goed gekomen
Nu wil ik in midden Juni of begin Juli daarheen (Ashton,Illinois)
Ik weet dat het vroeg is maar Juni is er zo
Ik kan eerder gaan omdat dit mijn 4e jaar is op het VMBO-TL dus ik heb examens
Ik zou graag meteen na het einde gaan, dit zal rond 20/25 Juni zijn
De vliegticket ga ik eerder boeken vanwege bijkomende kosten aan het einde van de week voordat de vlucht gaat (Hadden we met haar wel, werd 50 euro duurder)
Maar in ieder geval, wat heb je allemaal nodig (hoorde iets over ESTA, hoe werkt dit)
Moet nog een paspoort aanvragen, heb nu een ID maar wat zijn de prijzen van een paspoort, kon ik nergens vinden
Als minderjarige heb ik misschien nog goedkeuring nodig?
Dus mijn vraag is:
Wat heb je ALLEMAAL nodig als je een 1 maand of 1,5 maand naar Amerika gaat
ESTA moet je minimaal 3 dagen voor vertrek aanvragen kost 14 dollar.
Paspoort aanvragen kost paar tientjes.
Je hebt verder geen bijzondere dingen nodig. Neem een koffer mee en neem je belangrijkste dingen mee, de rest koop je daar wel ;).
Verder moet je regelmatig even diverse vliegmaatschappijen in de gaten houden voor aanbiedingen. Verder raad ik je www.exit-reizen.nl aan, heeft relatieve goedkope vliegtickets met geen verschil in prijs per zoveel maand.
De kostprijs van een paspoort verschilt per gemeente (geloof ik). Er is een wettelijke maximumprijs, volgens mij staat die op 53€.
Vergeet de ESTA inderdaad niet. Voor tickets moet je goed rondkijken. Direct is minder ingewikkeld (met name de VS is een pain in the a** voor overstappen), maar duurder. Afhankelijk van waar je woont in NL, kun je meerdere vertrekluchthavens vergelijken: Schiphol is vaak iets duurder, Brussel is goed te doen, maar gelimiteerd in keuze. Mocht je dicht bij Duitsland wonen: genoeg opties beschikbaar!
En euh… vergeet je tandenborstel en schone ondergoed niet.
Voor de kosten van je paspoort: zie de website van of informeer bij je eigen gemeente.
Esta is de elektronische aanvrage om zonder visum toelating tot de VS te krijgen.
Hieronder vind je de link naar de aanvrage in het Nederlands.
Wijst zichzelf.
Je hebt geen specifieke toestemming of document nodig om als minderjarige alleenreizend de VS binnen te komen.
Wel voorbereid zijn op extra vragen van de immigration ambtenaar.
En je ook goed instellen op het geven van duidelijk en direct antwoord op de vragen die je krijgt.
Tickets; Niet bij een specifieke reisorganisatie maar breed kijken.
en niet vergeten na elke zoekactie je cookies te verwijderen.
Als je via Canada over land de grens oversteekt, heb je inderdaad niet de ESTA nodig (voor zover ik weet). Wel moet je aan de grens een visa waiver kopen (6 US$, contant en gepast betalen, weet niet of de tarieven inmiddels verder zijn opgehoogd).
Vanaf welke luchthaven vlieg je dan? Als ik zo zoek lijkt het er op dat ze niet vanaf schiphol vliegen. 481 vind ik erg goedkoop voor een vlucht naar Chicago, op het randje van te mooi om waar te zijn.
Ik neem aan dat je alleen reist? Dan is met de auto vanaf Canada toch sowieso niet echt een optie?
Vanaf Brussel en vanuit Canada zou ik op kunnen worden gehaald door een vriendin die in noord Illinois woont maar dat zou duurder zijn met de ticket dus ga ik naar Chicago rond 5 juni tot ong 5 Juli want ik weet nog niet zeker hoe en wat vanwege de examens op school
Daardoor kan ik eerder gaan maar waneer dat is blijft een raadsel, eventjes ontfutselen hahaha lol2
Maar rond die datum hoop ik te gaan, en op vliegtickets.nl heb ik het gevonden, hier een link met de uitkomst dus ik ga ervan uit dat het klopt :wereld: aangezien het een bekende website is (zie altijd een poster in de bushokjes hangen van vliegtickets.nl dus niet onbekend)
Om nog terug te komen op je originele vraag, wat je allemaal nodig hebt om alleen naar de VS te kunnen reizen.
Het belangrijkste is uitzoeken of er beperkingen zijn voor minderjarigen om alleen naar de VS te kunnen reizen. Voor zover ik kan bedenken kunnen er door 3 partijen beperkingen worden opgelegd: de nederlandse overheid, de overheid van de VS en de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt.
Het handigst is als je (of je ouders) eerst navraagt bij de nederlandse douane en de ambassade van de VS in nederland of dit zo is.
Wanneer je een vlucht gevonden hebt kan je bij de betreffende luchtvaartmaatschappij navraag doen of met 1 van je ouders naast je kijken hoever je in het boekinsproces komt.
Je kunt overwegen om voor het boeken een annuleringsverzekering af te sluiten. Mocht je een been breken en niet op vakantie kunnen ben je het geld van het ticket niet kwijt. Je kunt daarom niet (ver) na het boeken een annuleringsverzekering afsluiten.
Een reisverzekering is ook aan te bevelen, maar niet noodzakelijk om al voor het boeken te doen.
Het is meestal het goedkoopst om geen verzekeringen af te sluiten tijdens het boeken van je vlucht, maar dit via een normale verzekeraar te doen.
Met je vluchtnummer, paspoortnummer en adres waar je zal verblijven kan je vervolgens de ESTA aanvragen. De ESTA betaal je met een credit card.
Het is niet noodzakelijk maar wel erg aan te bevelen om een credit card mee te hebben als je naar noord amerika op reis gaat. Omdat je minderjarig bent en waarschijnlijk weinig tot geen inkomen hebt zal je zelf geen credit card kunnen regelen, mogelijk dat je ouders op hun rekening een credit card voor jou kunnen regelen.
Daarnaast neem je uiteraard je pinpas mee van je betaalrekening, waar je voldoende geld op hebt.
De ESTA is inderdaad 2 jaar geldig, de visa waiver moet je voor ieder bezoek invullen en is max. 90 dagen geldig. De visa waiver zelf is doorgaans verrekend in de vliegticket. Voor Canada moet je ook een visa waiver formulier invullen, maar die is gratis (wordt in het vliegtuig uitgereikt).
Een credit card hoeft niet veel te kosten, bij je eigen bank waarschijnlijk een paar euro, bij bijvoorbeeld de ANWB hoef je pas te gaan betalen als je de kaart daadwerkelijk gebruikt, en dan nog maar een paar euro per jaar.
Maar zoals al eerder gezegd, er is wel een minimum inkomen verbonden aan het krijgen van een credit card, meestal wordt gevraagd om een arbeidscontract en/of recente loonstrook.
Bel gewoon maar eens met je bank of kijk op hun website, daar staat al veel informatie.