Hallo
Ik ben 15 en zou volgend jaar (inmiddeld 16) 2a3 weken naar een vriendin in Illinois willen, nou weet ik al wel dat een ticket aardig wat gaat kosten, maar ja dat heb ik er voorover, maar zijn er andere dingen zoals een visum ofzo waar ik rekening mee moet houden >>>
Als je als minderjarige, zonder ouders naar de VS wil, heb je een aantal documenten nodig;
bewijs van goedkeuring ouders (door beide ouders ondertekend EN gelegaliseerd door de gemeente afdeling Burgerzaken)
bewijs van ouderlijk gezag (op te vragen bij de rechtbank)
Kopie van het paspoort van je ouders (gewaarmerkt kopie bij notaris is aanbevolen)
Reisschema waar op staat waar je heen gaat, welk hotel je verblijft, wat je gaat bezichtigen, hoeveel geld je hebt, wanneer je weer terug gaat e.d.
Een “Prepaid” creditcard met minimaal 350 USD is ook aan te raden (niet verplicht), kan tegen betaling van 350 USD worden opgehaald bij het GWK bij jou in de buurt.
Dat laatste is een gouden tip! Dat gebruik ik zelf ook wel, en ik ben volwassen
Als zijn ouders in de VS waren zou hij een Amerikaanse versie van de kredietkaart moeten kopen, maar eentje bij de GWK is voldoende wanneer de ouders in NL blijven zitten.
Let wel dat als hij in enige problemen komt met justitie, zij hem daar zullen blijven vasthouden totdat een van zijn ouders hem persoonlijk komt ophalen. Reden die ik dit vermeld is omdat het ook iedereen kan overkomen, al denk je zelf te zijn uitgezonderd :teeth: