Ik ben hier nieuw op dit forum, en ik zoek de goedkoopste ( en liefst ook een veilige reis ) naar Amerika…
Ik heb al gezocht, deze ticketen die ik gevonden heb zijn tamelijk duur soms…
Dus ik heb de vraag, of er iemand weet voor ‘goedkope’ tickets naar amerika…
Mijn eindbestemming is Vail ( colerado ) Ik zit niet in om veel tussenstops te maken of een dag te wijden om te reizen…
Ook zou ik graag ook al eens pijlen of het mogelijk is, dat ik kan rijzen, ik ben namelijk 17jaar, en ga alleen ( toestemming ouders )
Ook, voor eventueele tips, regels of zekere aanraders (zoals hierboven het ESTA verklaring en andere, zou ik graag ook weten )
Nog eens opsommen
17 Jaar, Alleen reizen, toestemming
Liefst zo goedkoop mogelijk
Mag veel tussenstops zijn, dag op de trein, of bus…
Vertrek liefst uit brussel
Eind bestemming Vail, colerado
Eventueele tips, benodigheden
Vertrek periode 11 juli ( mag wijken voor de prijs )
Retour periode 8 augustus ( mag wijken voor de prijs weer )
Als ik informatie ben vergete, mag je dit natuurlijk zeggen…
Bedankt voor de hulp al allesinds!
11 juli nadert alweer snel, heb je al een goedkope ticket bemachtigd? Het is nogal lastig om in de periode juli/augustus een goedkope vliegticket te vinden.
Betaalwijze: deKat van het Amerika Team heeft een uitgebreid topic hierover aangemaakt, deze kan je rustig doorlezen en voor jezelf bepalen wat voor jou het beste betaalmiddel is. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=111411
Als minderjarige reiziger wil ik je zeker op het hart drukken alle informatie mee te nemen om soepel door de controle heen te komen. Er staat bv. op de ESTA website dat je je confirmation niet hoeft te printen maar geloof me, ze gaan er gegarandeerd naar vragen. Ook je itinerary voor je retourticket willen ze zien. Ze zien graag dat je slechts op vakantie gaat, en geen plannen hebt om te blijven zonder geldig visum. Zorg ook dat je het adres waar je verblijft altijd bij de hand hebt.
Vlieg je trouwens terug via Vail of wil je nog rondreizen en vanuit een andere plaats vertrekken? Als je nog vragen hebt laat het maar weten
Je hoeft niet van iedere plek die je bezoekt een overnachtings-adres klaar te hebben, het is slechts voor de 1e nacht die je in Amerika spendeert, zodat men weet dat je een adres hebt waar je heen gaat.
Voor de betaling van je ESTA heb je een credit card nodig. Deze hoeft niet van jezelf te zijn, dus iemand anders (bv. je ouders) kan dit betalen.
Je kan op zoek gaan naar o.v. mogelijkheden, via Greyhound kan je bustickets bestellen, via Amtrack treintickets. Het is wel een heel end rijden en kost nogal wat! Ik denk echt dat je goedkoper uit zal zijn als je naar Colorado vliegt.