Hop naar vail!

Hey

Ik ben hier nieuw op dit forum, en ik zoek de goedkoopste ( en liefst ook een veilige reis ) naar Amerika…

Ik heb al gezocht, deze ticketen die ik gevonden heb zijn tamelijk duur soms…
Dus ik heb de vraag, of er iemand weet voor ‘goedkope’ tickets naar amerika…

Mijn eindbestemming is Vail ( colerado ) Ik zit niet in om veel tussenstops te maken of een dag te wijden om te reizen…

Ook zou ik graag ook al eens pijlen of het mogelijk is, dat ik kan rijzen, ik ben namelijk 17jaar, en ga alleen ( toestemming ouders )
Ook, voor eventueele tips, regels of zekere aanraders (zoals hierboven het ESTA verklaring en andere, zou ik graag ook weten :slight_smile: )

Nog eens opsommen

• 17 Jaar, Alleen reizen, toestemming
  • Liefst zo goedkoop mogelijk
  • Mag veel tussenstops zijn, dag op de trein, of bus…
  • Vertrek liefst uit brussel
  • Eind bestemming Vail, colerado
  • Eventueele tips, benodigheden
  • Vertrek periode 11 juli ( mag wijken voor de prijs )
  • Retour periode 8 augustus ( mag wijken voor de prijs weer )

Als ik informatie ben vergete, mag je dit natuurlijk zeggen…
Bedankt voor de hulp al allesinds!

Hoi,

11 juli nadert alweer snel, heb je al een goedkope ticket bemachtigd? Het is nogal lastig om in de periode juli/augustus een goedkope vliegticket te vinden.

Een aantal vliegticket sites kan je hiervinden.

Via Expediakan je ook goedkope tickets vinden.

Door een paar redenen, moet ik deze vakantie uitstellen tot hopelijk 8Aug…
Hopelijk komt van dit uitstel geen afstel…

Oei, dat is jammer. Nou hopen dat je na 8 augustus alsnog naar de VS kan, want het scheelt dat de vliegprijzen medio augustus dalen.

Dat is waar, maar ondertussen is alle informatie altijd welkom ^.^

Hoe lang ben je van plan in Amerika te verblijven nu dat je reis is opgeschort naar 8 aug? En blijf je gedurende je hele vakantie in Vail?

Ik hoop van 8 aug tot 29 aug, ik heb gekeken naar de ticketen, en die zijn ongeveer 200€ Goedkoper

Het staat me vaag bij dat vluchten die op dinsdag vertrekken goedkoper zijn…

Alvast wat praktische info:

• ESTA: Je ESTA kan je op deze website aanvragen Official ESTA Application Website, U.S. Customs and Border Protection geen servicekosten, en kost $14,- en is na aanvraag 2 jaar geldig, mits je paspoort dan nog niet verlopen is. JurjenB heeft al een waarschuwingsberichtje als sticky geplaatst: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=115445

• Betaalwijze: deKat van het Amerika Team heeft een uitgebreid topic hierover aangemaakt, deze kan je rustig doorlezen en voor jezelf bepalen wat voor jou het beste betaalmiddel is. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=111411

• Als minderjarige reiziger wil ik je zeker op het hart drukken alle informatie mee te nemen om soepel door de controle heen te komen. Er staat bv. op de ESTA website dat je je confirmation niet hoeft te printen maar geloof me, ze gaan er gegarandeerd naar vragen. Ook je itinerary voor je retourticket willen ze zien. Ze zien graag dat je slechts op vakantie gaat, en geen plannen hebt om te blijven zonder geldig visum. Zorg ook dat je het adres waar je verblijft altijd bij de hand hebt.

Vlieg je trouwens terug via Vail of wil je nog rondreizen en vanuit een andere plaats vertrekken? Als je nog vragen hebt laat het maar weten

Dus, best is het esta bewijs uitdrukken, een kopie van mijn retour ticket nemen…

En ook nog een papiertje uitprinten met de adressen waar ik eventueel ga overnachten?

En normaal zou ik van NYC, de bus naar Vail nemen ( heb ik gehoord dat de beste manier is, twijfel ik wel beetje aan )

Dan 2 tot 3 nachten overnachten in een motel, en dan zou ik normaal bij een vriendin overnachten voor de resterende tijden

Maar het ene adress van mijn vriendin heb ik niet … :3 daarmee dat ik dat moeilijk kan afdrukken :stuck_out_tongue:

Je hoeft niet van iedere plek die je bezoekt een overnachtings-adres klaar te hebben, het is slechts voor de 1e nacht die je in Amerika spendeert, zodat men weet dat je een adres hebt waar je heen gaat.

Voor de betaling van je ESTA heb je een credit card nodig. Deze hoeft niet van jezelf te zijn, dus iemand anders (bv. je ouders) kan dit betalen.

Je kan op zoek gaan naar o.v. mogelijkheden, via Greyhound kan je bustickets bestellen, via Amtrack treintickets. Het is wel een heel end rijden en kost nogal wat! Ik denk echt dat je goedkoper uit zal zijn als je naar Colorado vliegt.