Van Azië naar Amerika (central/south/north)

Hallo reizigers,

Heeft er iemand ervaring of tips om te reizen vanuit Azië naar Amerika?

Ik wil uiteindelijk in Central en Zuid Amerika uitkomen, maar hoe die reis gaat verlopen maakt me niets uit.
Als ik maar goedkoop van de ene naar de andere kant kom!

De rest kan dan over land, of over zee

Heeft er iemand tips over goedkope aanvlieg havens, of misschien wel boottochten?

alles is mogelijk, ik zie door de bomen het bos niet meer en misschien zie ik toch wel iets over het hoofd…

je denkt veels te veel-er is in feite maar 1 way om het 'as cheap as can=niet echt goedkoop, te doen; FLY.
De goedkoopste vluchten gaan vrijwel allemaal naar de USA-en dan verder keus tussen fly, long distance of overland=short steps-als je erbij betrekt dat je dan meer kan zien. Dat geldt vanaf vrijwel alle landen in OOstelijk/SE-Asia. Hou er rekening mee dat je als NL/BE om voor visum-exempt ESTA de USA in te kunnen komen (liever: de plane erheen) ook een ticket out moet kunnen tonen.
Bootdiensten zijn er niet-een heel enkele cruiseliner die misschien wel wat kortere traject-deelnemers meeneemt daargelaten-dat kost altijd vele 1000en US$ meer als flying.

Dank je wel voor je reactie.

een bus ticket naar anywhere, zien ze dat ook als ‘een ticket out?’

Bedankt voor het goeie antwoord (en voor de vraag, want ik zit met hetzelfde)… rest idd de vraag: is een busticket ook een “out-ticket”??
Zijn er missch andere reizigers die dit weten?
thanx!

Ik heb paar maanden geleden via vliegwinkel.nl 'n enkeltje Auckland Ushuaia gekocht voor € 550,- gekocht.
Bleek om een fout tarief te gaan.
Helaas is het volgens mij ondertussen aangepast.
maar 't kan dus blijkbaar geen kwaad om internet af te blijven speuren naar koopjes.
Mocht je naar Noord amerika willen: Jetstar vliegt (goedkoop) van australie naar hawaii en vanuit hawai is er weer vanalles verder.
vaustralia vliegt rechtstreeks naar Amerika (vaak wel te duur)
Succes!