Anoniem

hallo allemaal,

ik ben anoniem. ik zeg mijn naam niet want die wil ik graag privé houden.
op deze forum ga ik jullie een grote vraag stellen.
dat doe ik hier, omdat ik denk dat velen het hier lezen.

ik ben 14 jaar en ik ben doo op het land Amerika!
ik had bedacht om er te gaan wonen, maar ben te jong nog om op mezelf te wonen. dat weet ik zelf ook. maar ik wil erg graag in m’n eentje er heen eigenlijk. ik ben dus nog maar 14, maar wil er voor korte tijd heen reizen, in m’n eentje.

mijn vraag dus: vinden de meesten dit verstandig en hoe oud moet je minimaal zijn om in je eentje zonder begeleiding naar Amerika te reizen? moet je perse toestemming van je ouders?

dankjewel en ik hoop dat ik wat met jullie reacties kan!

xxxxx

Hi, Anoniem
Ja, je kunt alleen reizen met de vliegtuig. je wordt beschouwd als “unaccompanied minor”; een ouder of voogd brengt je aan de luchthaven; daar wordt je begeleid door de vliegtuigbemanning en de luchthaven personeel.
De identiteit wordt strikt gecontroleerd.
Op bestemming wordt je opgepikt door iemand van uw familie.
Het beste is om contact te nemen met de luchtvaartmaatschapij, want je weet, er zijn even veel hutten als meningen.
Veel succes !:wereld:

Niet verstandig? Wat zou je kunnen overkomen tijdens de vlucht? De cabinepersoneel zorgt voor je.
Het geeft natuurlijk een kick als je alles alleen kunt…en nog iets: je bent een ervaring rijker !

Hallo Kusbarbara, welkom op Wereldwijzer!

Heb je het Amerika Forum al ontdekt? Daar kun je je vraag stellen, want daar komen mensen die je vast kunnen beantwoorden. Veel plezier op de site en in Amerika.

Groetjes, Leontien

Volgens mij wil Anoniem echt alleen naar USA gaan, en daar dus ook geen familie!

Je hebt totdat je 18 bent toestemming van je ouders nodig!

14 jaar, ik zou nog lekker een paar jaartjes wachten meid!

Hi Anoniem
Wat ik je eerder geschreven heb, is de reglement van de luchtvaart; ik werk op de luchthaven van Zaventem (België).
Als je geen familie in VS heb, dan kan ook niemand je opvangen en dan gaat het niet.
De regels betreffende de minderjarige die alleen reizen, zijn zeer strikt.
Groetjes
Sopirla>>>