Mini laptop

wie kent een goede maar goedkope mini laptop waarmee je goed kan internetten, emailen, teksten schrijven en foto’s beheren (met ok batterij)

De diverse modellen ontlopen elkaar maar weinig, zowel qua prijs als uitvoering, een miskoop zal je niet snel doen. Maar zover ik weet is Asus de enige die bij hun 9" en 10" Eee PC’s standaard een hoge capaciteits accu meelevert, waarmee je makkelijk tot een uur of 6 zonder stopcontact kan. Ik heb zelf voornamelijk om die reden een Asus Eee PC 1000H gekocht, daar ben ik nog altijd zeer tevreden over.

Een aantal goeie opties:

• Samsung NC-10
  • Acer Aspire One
  • ASUS Eee PC 1000H
  • MSI Wind U100
  • HP 2133 Mini-Note

De Acer Aspire One is denk ik de goedkoopste, zit ronde de 350 euro.

Sony heeft ook nog de zeer compacte VAIO P aangekondigd, kun je hier meer over lezen.

Ik heb een Eee pc met WinXP en ben zeer te spreken. Batterij houdt het lang uit… Ze zeggen 6 of 7 uur maar dat haalt hij denk ik net niet, maar het is echt makkelijk mee te nemen op reis :slight_smile:

Hmm… als k jou was zou ik een gewone laptop kopen.
Ik heb er ook voor gekeken, maar het is meer voor erbij.
Aan een gewone heb je veel meer. Al is het idd wel handig om mee op reis te nemen. Die kleintjes verschillen niet echt van elkaar… ze liggen volgens mij redelijk op 1 lijn.

groetjes

zo’n kleintje is idd voor erbij… Voor het normale werk heb je een grotere pc/laptop nodig. Maar voor op reis is t ideaal! :slight_smile:

Wil je alleen maar internetten, foto’s en schrijven dan kun je een Linux versie nemen.
dat scheelt gewoon zo’n 100 euro. Voor fotobewerking XN view installeren en openoffice als alternatief voor het office pakket, bestanden kunnen ook gesaved worden in de bekende microsoft formaten.

Wil je ook iets met video doen dan is Windows XP aan te bevelen, video bewerkings software onder Linux is nog niet helemaal geweldig.

Ik heb er een paar manden geleden lang over nagedacht, totdat de Samsung N-10 uitkwam. Gebruik deze nu een aantal maanden. Heeft standaard ook een hoge capaciteit (6-cels) accu die inderdaad lang meegaat (meer dan 6 uur geen probleem). Een andere reden om deze Netboek te kopen was de “echte” 160 GByte harde schijf waarop je onderweg meer dan voldoende de foto’s van de kamera en ook de filmpjes van de video’s (2 Gbyte = ± uur) op gekopieerd en bewerkt kunnen worden (is een probleem bij de kleine solidstate “harddisks”).

Deze heeft een iets groter beeldscherm (10,3 inch) dan de andere en een normaal aanvoelend formaat toetsenbord zodat je niet hoeft te wennen zoals bij de andere Netbooks wel het geval is. Goede mogelijkheid om video en foto’s (ook onderweg) vanuit de kamera op te kopiëren en mee te bewerken; het gaat allemaal zoals op een “gewone” laptop. Ben het dus niet helemaal eens met Traveling Skippy. Het hangt van je Notebook af.

Verder zit alles erop. Ook Bluetooth (waarop ik een extra draadloze Bluetooth muis gebruik en ook mijn Bluetooth headsetje.

Gebruik het Netbook bovendien om vanuit het buitenland (Japan) te bellen met VOIP tegen lokaal Nederlands tarief (goedkoop) met familie, vrienden en kennissen in Nederland. De kwaliteit is als een vaste telefoonverbinding!

Op de N-10 draait het standaard geleverde XP, maar gebruik wel het legaal gratis te downloaden Open Office pakket voor Windows. Werkt (zelfs beter) als Word, Excel etc. Doe er alles mee. Het notebook doet niet onder voor mijn voormalige Compaq Laptop, maar is wel veel makkelijker mee te nemen.

Al met al zeer tevreden dus.

In de bijlage een overzicht van Netbooks van een aantal maanden geleden. ik denk dat het nog wel redelijk actueel is.

:dag:

Omdat ik met de motor op pad ga met de nodige schokken en trillingen heb ik de voorkeur voor een 16G SSD dat in mijn beleving iets betrouwbaarder is. Verder geldt hoe kleiner hoe beter.

Ik ben ook en motorrijder en begrijp wat je bedoelt. Wel heb ik al 3 jaar een Tomtom Go910 (voor in de auto…) en die heeft ook een “echte” harddisk. Nog nooit problemen gehad met de harddisk ondanks veelvuldig gebruik (ook een auto schokt en trilt, zeker die van mij) en laten vallen. Het is een kwestie van kiezen tussen meer capaciteit of het gevoel van betrouwbaarheid. En video’s bewerken met een kleine disk kan wel, maar niet zo handig. Heb ook een poosje een EEE900 gehad, maar die heb ik toch weer gouw weg gedaan. Te kleine disk en te klein toetsenbord (vond ik niet prettig)

De moderne genereatie harddisks kan inderdaad wel een stootje hebben, wel ga ik komende vakantie flink offroad rijden dus het kan er wel heftig aan toe gaan.

Dit is geen bericht maar reclame!!!
De post s op 7 verzchillende berichten gepost!!!
Blokkeren die hap!!!