Mindervaliden

Na reeds enkele malen het oosten bezocht te hebben, Bali, Maleisie, Singapore …
Wij zouden graag in April - Mei 2011 Japan bezoeken (3 of 4 weken), maar ons tempo is aanzienlijk rustiger dann de gemiddelde reiziger.
Mijn vrouw heeft CVS dat maakt dat die nog heel veel moet kunnen rusten. voor en na de middag tekens 1,5u.
Wij houden zelf van de Japanse tuinen, archtectuur en minder van "trektochten, dat lukt toch niet met ons Krisje.
We zouden toch wel wat budgetair reizen en zoveel mogelijk zelf regelen.
Graag wat tips wat we zeker moeten zien, en toffe plaatsen waar te overnachten.
Vervoer van A naar B trein of auto huren ?
Hopend op wat reactie en informatie

Wat betreft het vervoer is het simpel: neem de trein. Daarmee kom je bijna overal snel en comfortabel, terwijl een auto vooral in de steden eerder een last is.

Even uit mijn eigen Japan-ervaring puttend, als ik het zo hoor verwacht ik dat jullie vooral veel tijd voor centraal/west-Japan zullen moeten reserveren. Kyoto en Nara met hun talloze tempels en vaak bijbehorende tuinen, Himeji voor het kasteel maar zeker ook de nabijgelegen Koko-en, Okayama voor de Koraku-en, wellicht nog Kurashiki voor het Bikan-district. En wellicht nog een leuk uitstapje vanuit Okayama: het kunsteiland Naoshima.

1 like

Hoi,

Wij zijn in oktober naar Japan geweest en het is een heel mooi land wat heel makkelijk zelf te bereizen is. Zoals hierboven hebben wij ook met de trein gereisd en wij hadden maar een paar lange reisdagen. De overige dagen waren we meestal na een uur of twee/drie op onze volgende bestemming. De hotelletjes die we hadden lagen bijna altijd in de buurt van het station en waren comfortabel (al slaap je bij de traditionele hotelletjes op een futon op de grond). Wel is het zo dat je meestal pas laat in kon checken, soms pas vanaf 3 of zelfs 4 uur en daar waren ze heel strict in, dat is voor jullie dus wel iets om rekening mee te houden.
We hebben een backpackersreis bij Tozai in Amsterdam geboekt, dit is goed bevallen. Op onze website staat een uitgebreid reisverslag

Hallo allemaal

Weet iemand hoe het geregeld is voor mindervaliden op de openbare weg? Wij reizen straks rond met een rolstoel en een gehuurde auto. Ik begrijp dat ik met mijn in Europa geldige invalideparkeerkaart niet veel kan in Japan maar vraag me toch af of er zoiets bestaat.

Heb niets recents voor je kunnen vinden, wel verouderde informatie.

Je kunt de Japanse ambassade in Nederland bellen, zij moeten je kunnen helpen.

http://www.nl.emb-japan.go.jp/e/about/index.html

vr.gr. Ton

Hartelijk dank voor je reactie. We hebben na lang dubben toch besloten voor JRpassen te gaan. (net gister besteld). Destijds in Thailand en Maleisie hadden we ook geen auto en dat ging best goed. We zijn alleen de laatste jaren in andere landen ge(ver)wend geraakt aan een huurauto.

Nogmaals dank!:chin:

JRpassen zal je goed af gaan, de toegankelijkheid van stations en perrons is in het algemeen prima op orde in Japan, heb veel liften gezien en het personeel is zeer behulpzaam, veel plezier gewenst in Japan !