Zomer 2006
Ja, hoor het is zover…….weer 4 heerlijke weken naar ‘huis’, dat is wat ik Turkije nu noem, thuis. Voor de tweede keer in eigen huisje en kijk er al naar uit om weer lekker luie ochtenden op het balkon door te brengen, los te gaan op de muziek die ik heb meegenomen ( raar eigenlijk, hier in NL luister ik alleen Turkse muziek, daar juist Nederlands… zal we komen omdat je het dan te vaak hoort) en ’s avonds uitkijken op een helder verlichte stad die bruist van de energie, zomerliefdes en het nachtleven.
De vlucht verliep voorspoedig, maar drie uurtjes over gedaan. Snel door de paspoortcontrole en wachten op de koffers. Even plassen…. trek altijd eerst de verkeerde deur open, met het sta-toilet, no way dat ik dat doe!! Nu is het wachten op de koffers…gelukkig ze zijn toch nog allemaal aangekomen, nu op zoek naar de taxi chauffeur.
Hij ziet ons eerder dan wij hem en groet ons hartelijk. Ik zie hem al een beetje naar die drie gigantische koffers kijken en ja hoor we komen bij een klein personenwagentje aan. Er wordt nog met twee man sterk geprobeerd de koffers allemaal achterin te krijgen maar uiteindelijk moeten mijn moeder en ik er maar een tussenin nemen op de achterbank. Maar…… problem yok! En ja dan op zoek naar benzine, inmiddels vier uur ’s nachts en we vinden dan ook veel benzinepompen gesloten maar we komen er een tegen die open is, jammer, niet de goede benzine… maar weer verder op zoek, inmiddels rijden we 15 km/u om benzine te besparen en er wordt druk gemompeld door de chauffeur. Maar ja hoor eindelijk na nog een ruim half uur zo te rijden hebben we een pompsation gevonden die én open is én de goede benzine heeft. Mooi nu kunnen we gas geven en snel naar huis. Thuis aangekomen lekker naar bed, uitpakken doen we morgen wel.
Ik ben samen met mijn ouders op vakantie, over vier dagen komt Kim, een vriendin van mijn hierheen en blijft 2 weken, heb nu al plannen! De eerste vier dagen gewoon rustig aangedaan, alle vrienden opgezocht en ik merk dat ik anders wordt aangekeken door de mannen die ik altijd beschouwde als goede vrienden, broers bijna. Maar nu is het anders….ze zien dat ik volwassener ben geworden, bijna een ander persoon. En dat is ook zo, ik ben veranderd, komt door mijn studie waar ik het heel erg naar mijn zin heb en de mensen die ik daar heb leren kennen.
De dag is aangebroken dat mijn vriendin Kim komt. Ik ga haar samen met de taxi chauffeur ophalen en de twee uur dat we samen terug gaan kletsen we honderduit, over mijn plannen, over haar werk en over zomerliefdes. Ik zeg haar dat ik deze zomer geen gedoe met mannen wil, zoals de laatste jaren, óf de man in kwestie was te serieus, agressief of bedroog me terwijl ik echt verliefd was. Ik wilde plezier hebben, gewoon leuke avonden flirten, dansen en eigenlijk alles behalve verliefd worden. En dat is me gelukt…nou ja, bijna dan.
De eerste avond dat we uitgaan, naar barstreet omdat Kim dat wilt. Ik ging liever naar kaleici maar ja geven en nemen hè. En ja hoor in de eerste bar waar we naar binnen gaan staan we naast een groepje met mooie jongens te dansen, we raken aan de praat en tot onze verbazing is het een uur of vier en gaan de barren rustig aan sluiten. Wij willen de taxi naar huis nemen maar de jongens bieden aan ons met de auto naar huis te brengen. Link natuurlijk, twee meiden bij vier Turkse jongens in de auto maar we hebben een goed gevoel en we stappen in. We worden netjes thuis afgezet en wisselen telefoon nummers uit om morgen wat af te spreken.
Ze vertelden ons dat ze hier voor een paar dagen bij een vriend op bezoek en dat ze snel terug moesten naar Izmir omdat hun moeder dat wilde en ze ook weer snel naar school zouden moeten. Ik vond het allemaal best.
Ik vond er één toch wel heel leuk, Ömer. Een mooie jongen met kort, krullend haar, donkere ogen en een beetje hyperactief. Dacht ik…. een beetje hyperactief. Op een gegeven moment had ik door dat dat wel weggelaten kon worden. Hij kon niet rustig zitten praten, zoenen zonder te betasten of gewoon rustig wandelen. We hadden uiteindelijk besloten dat de jongens bij ons in het hotel, waar wij altijd gaan zwemmen, langs kwamen. Jammer genoeg liet de eigenaar de heren er niet in, mede doordat hij een vriend van mijn ouders is en een beetje beschermend is ingesteld.
Die avond hebben we wel weer afgesproken. We gingen weer naar dezelfde bar als gisteren. In eerste instantie had ik het niet naar mijn zin, ik wilde hem, maar hij draaide er zo omheen… frustrerend. Na een aantal uren gedanst, geflirt en uiteindelijk ook gezoend te hebben werden we weer netjes naar huis gebracht. Kim had ook een leuke avond gehad met Emre, de Ömers grote broer. Die nacht lagen Kim en ik nog lang na te praten, opeens vonden we het allebei niet zo leuk meer dat ze snel weer weg zouden gaan.
Zo gingen de eerste dagen voorbij, helemaal gelukkig waren we. Todat zijn hyperactieve gedoe mij de keel uitkwam, totdat ik met Kim, Emre en Ömer in een café zat, waar ik een paar tafeltjes verder een vriend zag die ik al een paar jaar kende maar nu toch wel iets beter wilde leren kennen. Ik zat openlijk met hem te flirten en liet Kim mijn telefoon nummer bij hem op de tafel deponeren.
De volgende dag gingen we met een paar vrienden van mij op boottocht. Ze maken elke jaar een boottocht met al hun vrienden en klanten. We lagen er om 6 uur in en moesten er om 7.30 uit om alles klaar te maken en bij de boot te komen. Om 08.15 schrok ik wakker…. verslapen! We hadden nog een krap half uurtje. Snel in de kleding geschoten en een staart op het hoofd geplant, de wind en het zout zou er toch wel voor zorgen dat make up en haar er aan het eind van de dag er niet meer uit zou zien en dus lieten we dat maar voor wat het was. Ontbijt voor onderweg klaargemaakt and off we were! Ik zag van te voren zo op tegen de boottocht, had het al eens eerder gedaan en was me toch zeeziek geworden……maar vriend F. had zo aangedrongen dat ik geen nee kon zeggen. Ik wilde ook geen nee zeggen….hij was leuk, hij vond mij leuk en er hing een zekere spanning tussen ons.
Kim en ik hadden ons geïnstalleerd op een matje op het bovendek, in eerste instantie in de schaduw, maar we wisten dat dat zou veranderen. Het wachten was op onze vrienden. Een kwartier te laat waren ze er dan eindelijk, heb ik me daar zo voor gehaast haha. Die dag was echt heerlijk, F. kwam gezellig tussen mij en Kim in liggen en we lagen gezellig te kletsen. Te kletsen over zijn leven, mijn leven, zijn vriendin en eigenlijk alles wat we konden bedenken. Ja ook over zijn vriendin……een leuke meid, iedereen zegt dat we op elkaar lijken, ik heb haar ontmoet in de winter toen ze opeens bij ons op de stoep stonden.
Bij de eerste stop was ik helemaal warm en opgelucht dat ik geen problemen had met zeeziekte. Ik ging met het trappetje het water in, zout water in mijn neus, ogen en mond vond ik niet zo’n aantrekkelijke gedachte. Maar ik voelde het al misgaan, ik zag het misgaan. Op die rots waar ik op stapte zaten allemaal zwarte, springlevende zee-egels. Ja hoor heel mijn voet onder de stekels. Ik wilde eerst even zwemmen, ze zaten er toch al in en afkoelen was wel erg aantrekkelijk. Eenmaal aan boord waren er vier vrouwen me zee-egel stekels in de voeten. De jongens kwamen allemaal om me heen staan en vonden het wel leuk en interessant om die stekels er met een mesje en naald uit te halen….auww! Op een gegeven moment had ik er genoeg van en toen pas vielen de jaloerse blikken mij op. Ik had de onverdeelde aandacht van vier mooie turkse jongens en dat werd me niet in dank afgenomen.
De rest van de dag week F. niet van mijn zij. We hadden het gezellig, een beetje te gezellig misschien… Op een gegeven moment lagen we dicht bij elkaar met een handdoek over ons hoofd aangezien hij geen zonnebril bij zich had en we in de volle zon lagen. En ja op dat gegeven moment hebben we gezoend, en nog eens, en nog een keer…. Het was geweldig. Zijn vriendin was helemaal uit mijn gedachten verdwenen alleen bij de andere mensen op de boot niet, ik kreeg vuile, jaloerse en enkele goedkeurende blikken toegeworpen.
F. is een vriend van mij, maar nog meer van mijn vader. Zes jaar geleden leerden wij F. kennen. Sindsdien staat een foto van hem bij ons op de kast, komt hij langs als hij in Nederland is. Mijn vader en F. hebben het altijd over seks, voor de grap, maar toch voelt het raar als een man waarmee je vader zo praat, jou zoent en laat blijken dat hij wel meer zou willen.
Die avond hadden Kim en ik met Emre en Ömer afgesproken. Ja die was ik bijna vergeten…. had er totaal geen zin in want werd knettergek van Ömer, alles wat hij deed irriteerde me. Op weg naar het centrum moeten we altijd langs het restaurant van F. en ja hoor ik zag hem al van verre lachen en het liefst had ik hem het liefst voor het restaurant gezoend maar ja hij wist hoe het in elkaar zat en dat wij met die andere jongens hadden afgesproken. Die dag had ik het er al met F. over gehad, ik zou niks met Ömer doen want ik voelde echt wat voor hem. Shit… de eerste tekenen van verliefdheid….
F. en ik wilden het liefst even alleen zijn maar ja ik had afgesproken en wilde Kim niet alleen laten. Maar we hadden een plan. Toen de jongens er waren ging Kim naar ze toe en zou tegen ze zeggen dat ik thuis mijn sleutels ging halen omdat ik die vergeten was. Ze geloofden het. Ik en F. gingen naar een hotelletje, voelde me heel goedkoop maar dit was de enige manier om samen te zijn. Dat uurtje samen was geweldig, ik ging met hem mee om te praten maar was al snel van mijn standpunt af en ja……laten we het er maar op houden dat het heel leuk was….Ik ging snel naar beneden en naar de plek waar we met Emre en Ömer hadden afgesproken omdat ze op mij wilden wachten. Op het moment dat ik terug was geloofden ze natuurlijk niks meer van mijn verhaal maar ik trok me er niks van aan want was de gelukkigste vrouw van de wereld.
Die volgende dag gingen Emre en Ömer terug naar huis. Misschien zouden ze nog 1 keer terug komen. De volgende dag gingen Kim en ik weer naar het centrum, eerst dansen en toen naar F. en zijn vriend. Kim vond die vriend wel leuk en ging daar mee weg, ik ging weer met F. naar het hotel. En ja het was weer geweldig totdat hij me vertelde dat zijn vriendin over 2,5 week zou komen, op een dinsdag, de zaterdag erna zou ik weggaan. Ja dat was even een domper, ik wist dat ik me dan koest zou moeten houden en daar was ik natuurlijk totaal niet blij mee. Maar die gedachte kon ik ook wel achter me laten. We gingen weer terug naar beneden waar Kim was. Wij gingen stappen en hij ging naar huis omdat hij moe was en natuurlijk de volgende dag weer moest werken.
De rest van de week gingen Kim en ik naar cafe’s, uit eten, dansen en brachten elke avond meer dan één bezoekje aan F. En ja toen was de pret over, Kim ging weer terug naar Nederland. Wat was dat raar, opeens weer alleen met je ouders.
Door al dat gemijmer over F. zou ik bijna die vriend vergeten die ik mijn telefoonnummer had doorgespeeld. Die jongen bleef maar bellen en smsen, When can we meet, Where are you going to nite, I WANT TO SEE YOU, etc. En ik zal heel eerlijk toegeven dat ik deze jongen niet eerlijk heb behandeld. Ik heb met hem geflirt en mijn telefoonnummer gegeven en daarna niks meer van me laten horen omdat ik me verloor in al die andere mannen.
Want toen ik weer alleen was met mijn ouders, ging ik regelmatig met mijn vader wat drinken maar ja die wilde toch rond een uur of twaalf naar huis. C. vroeg of ik met hem uit wilde want hij vond het zielig voor mijn dat ik nu alleen was met mijn ouders. C. werkte in de bar waar Kim en ik elke avond kwamen voordat we naar barstreet gingen. Ik ging dus uit met C. Wat blijkt, C. is erg strikt in zijn geloof en drinkt dus niet en vond het ook niet heel leuk dat ik dat wel gretig deed, maar daar heb ik me niks van aan getrokken. Op een gegeven moment ben ik met C. naar huis gegaan en hadden we seks. Wow dit was werkelijke de mooiste man in boxershort ooit! Zo ging het de laatste week van mijn vakantie bijna elke avond, alleen als het een holy day was niet. hahaha. Hij had in 1 week drie holy days gehad dus de laatste dag van de vakantie, onze laatste mogelijkheid om van elkaar te genieten, heb ik gezegd sorry, holy day for me today…
Hoe is het nu zullen velen zich afvragen. Emre heb ik nooit meer gezien alleen af en toe contact via msn. F. is getrouwd met zijn vriendin en had zelfs mij uitgenodigd voor de bruiloft en had me een sms gestuurd om te vragen of ik nog plannen voor ons had…Ik ben er niet op in gegaan. ik heb mijn mening over dat huwelijk maar wens ze beide alle goeds en een gelukkige toekomst. C. is verhuist naar zijn vriendin in Nederland en is door het Nederlands eten redelijk wat aangekomen, dus nee ik hoef hem niet meer te zien in boxer! En de jongen van de smsjes…wij hebben redelijk veel contact, we bellen, smsen, msnen en flirten met elkaar op vakantie. Ik kan hem nu met recht een vriend noemen.
En ik… ik ben nu al bijna 2 jaar gelukkig met een oer-hollandse jongen!