Mijn route door Zuid-Afrika

Hi medereizigers!

Mijn eerste keer aangemeld op dit forum. Afgelopen jaar heb ik er al super veel gebruik van gemaakt tijdens het plannen van mijn trip naar Thailand en nu dus weer :slight_smile:
Deze keer probeer ik in een hele korte tijd een iets langere trip te plannen van 3 maanden naar Afrika. Mijn plan is om rond 1 okt naar Zuid-Afrika te vliegen, en eind december weer terug te komen. Doordat ik het super druk heb met werk, begint het allemaal een grote uitdaging te worden. Hopelijk kunnen jullie mij nog helpen met de laatste dingetjes, zodat ik straks alsnog voorbereid het vliegtuig in kan!
Even wat aanvullende informatie: Ik ga alleen op reis (met mijn backpack:biggrin:) en daarom huur ik ook liever geen auto. Het lijkt me niet fijn om alleen met autopech te komen staan/de weg kwijt te raken o.i.d. Activiteiten zoals mountainbiken, paardrijden en hiken trekken mij heel erg!

De route die ik in gedachten heb:
1- Adam>Johannesburg
2- Johannesburg (aankomst 9.00)
3-
4- Bus naar Swaziland (naar Mbabane of Manzine)
5-
6-
7-
8- Bus naar Durban
9- Durban
10- Durban >Drakensberg South (vanaf hier zal ik voornamelijk reizen met de BazBus)
11-
12-
13- Drakensberg South > Port Elizabeth
14- township bezoeken
15- Port Elizabeth > Storms River Village (aankomst 10.30)
16- hiken/bungjeejumpen
17-
18- Storms river village > Plettenberg bay (aankomst 12.00)
19- mountainbike
20- Plettenberg bay > Wilderness (aankomst 13.30)
21-
22- Wilderness > Oudtshoorn
23- cheetahpark/struisvogelboederij
24- Oudtshoorn > ??
25-
26-
27-
28- Kaapstad
29- Gansbaai, met haaien duiken.
30- Tafelberg beklimmen
31-
1-
2-
3-
4- richting Namibië met Nomads tours (14 dagen). Hierna vanaf Windhoek naar Tanzania en Zanzibar vliegen. Daar vandaan zal ik terug naar Johannesburg vliegen en Johannesburg,Pretoria en het Krugerpark bezoeken!

Een paar puntjes waar ik nog mee zit zijn:
1- Vanaf Oudtshoorn twijfel ik. Zal ik ergens langer (of korter) verblijven, of nog een extra tussenstop tussen Oudtshoorn en Kaapstad doen? Misschien mis ik wel een super leuke plek nu!?
2- Welke activiteiten moet ik van te voren boeken? En hoe ver van te voren? Het liefste plan ik niet te veel, maar ik heb begrepen dat dit in Zuid-Afrika wel handig is.
3- In hoeverre kan ik met mijn gopro camera over straat? Bij welke plekken kan dit wel?

Als jullie nog leuke activiteiten/hostels weten hoor ik het ook heel graag!! En alvast ontzettend bedankt voor de reacties!

Liefs, Dewi

Hallo Dewi

Maar waarom doen jullie niet de route in omgekeerde volgorde?
Scheelt je duizenden kilometers en zo spaar je ook nog enkele dagen!
Nu is 3 maanden lekker lang maar toch!

Veel planplezier

Bedankt voor de reactie!

Bedoelt u vanaf Tanzania naar huis vliegen?
Ik had de route zo gepland omdat het mij leek dat een enkeltje Johannesburg en een enkeltje tanzania niet veel scheelt in vergelijking met een retour Johannesburg en een enkeltje Tanzania > Johannesburg.

Hallo Dewi

Nou nee, maar je overzicht wekt de indruk dat je eerst van Johannesburg richting Kaapstad reist,
en daarna het gedeelte van Zanzibar en Namibië dus het meest noordelijke deel!
En wat betreft het op voorhand boeken denk ik dat alleen de laatste paar weken zeker handig zal
blijken ivm zomer vakanties daar, en de vluchten!
Voor de rest zou ik me persoonlijk zo weinig mogelijk vastpinnen, al ligt met openbaar vervoer reizen
natuurlijk wel even iets anders dan met een huurauto!

Veel planplezier

Inderdaad net openbaar vervoer is er niet echt, dus even een andere bus pakken is er niet bij. Een alternatief is de Baz bus. Die stopt ook bij packbakers hostels. En zeker vanaf 20’december is net overal druk.,Zomer vakantie.

en ik zou zeker eerst alles in Zuid Afrika doen en vanaf Tanzanie, Zanzibar naar huis. Die 2 landen loggen nu niet dicht ZA namelijk, dus waarom zo ver om vliegen.

je gopro kan jemomdoen, als je eens activiteit doet,waarom miet. Zou er niet mee op straat lopen.

Dank voor jullie reacties en het meedenken!

Nog even gekeken naar een enkeltje adam > Johannesburg en Tanzania > adam. Helaas ben ik hier zo’n 350 euro mee duurder uit dan mijn vorige plan. Prijzen voor vliegtickets zijn niet heel erg logisch wat dat betreft…
Het laatste gedeelte (in december) in zuid Afrika zal ik dan alvast boeken!
Ik zal voor de rest proberen zo min mogelijk vast te zetten van te voren.

Liefs, Dewi