Rondreis Z.A. reisschema

Beste mensen,

Heb al veel op dit forum rondgekeken ter voorbereiding op mijn trip door Z.A. dit najaar. Ik reis alleen (heb dit twee jaar geleden ook gedaan door Kenia en Tanzania). Ik heb een globale reisplanning gemaakt, graag jullie mening hier over. Mocht iets niet interessant of haalbaar zijn, of mocht je een beter alternatief hebben dan hoor ik dat graag.
Ik ben er nog niet uit of ik een auto ga huren of ga reizen met Bazzbus o.i.d.
In Kenia en Tanzania boekte ik eigenlijk alles een paar dagen van te voren met behulp van de lonely planet, is dit in Z.A. ook haalbaar?

11-okt Amsterdam 20.05 Frankfurt
Frankfurt 22.45 Johannesburg
12-okt Johannesburg 10.00 Apartheidmuseum
12-okt 17:00 Pretoria
13-okt 8:30 Ontbijten, kort ritje door Pretoria
13-okt 9:30 richting Blyde River Canyon
14-okt Blyde River Canyon
15-okt Krugerpark
16-okt Krugerpark
17-okt Swaziland
18-okt Swaziland
19-okt St. Lucia
20-okt St. Lucia
21-okt Drakensbergen
22-okt Drakensbergen
23-okt Drakensbergen- Durban
24-okt Durban- Port Elisabeth (vliegen)
25-okt Porth Elisabeth
26-okt Porth Elisabeth- Knysna
27-okt Knysna
28-okt Tuinroute
29-okt Tuinroute
30-okt Kaapstad
31-okt Kaapstad
1-nov Kaapstad Johannesburg
1-nov Johannesburg 19.40 Frankfurt
2-nov Frankfurt 9:00 Amsterdam

Ah, ik heb een soortgelijke route in mijn hoofd en ga een maand later. Je route ziet er wel haalbaar uit afgaande op wat ik gelezen heb, alleen lijkt Swaziland me qua vervoer lastig (tenzij je zelf een auto huurt?)… Ik zou zelf wel 1 a 2 dagen langer in Kaapstad verblijven, aangezien daar veel te zien en te doen is en je dan wat uitgeruster naar huis gaat.

Mijn routeplan is andersom; ik vlieg(of pak de trein) vanuit Jo’burg naar Kaapstad en reis dan via de tuinroute(Plettenberg, Addo, Knysna) naar Durban, Drakensberg en via de Panoramaroute terug naar Jo’burg… afhankelijk van hoeveel tijd ik dan nog heb wil ik ook graag een bezoekje brengen aan Swaziland en/of St.Lucia…

Vervoer is ook bij mij nog het enige punt van twijfel… Openbaar vervoer schijnt wat lastig te zijn (al kun je via Official Event, Bus and Flight Tickets - Computicket kun je toch best wel veel routes vinden?), dus ik ga er vanuit dat ik in mijn eentje zo nu en dan een auto zal huren of ik kom hopelijk mensen tegenkomen die iets soortgelijks willen doen)…

veel succes iig en ik hoor graag hoe het ging! Ik ga eind november, dus dan kan ik jouw tips nog mooi meenemen in mijn reis! :zon02:

Deze route is in die tijd te doen maar of je dat wil… Je hebt geen enkele dag rust en je zal lange dagen moeten maken om alles te halen. Zonder eigen auto over de volledige periode gaat dit zeker niet lukken, ook niet met de bazbus. Als je niet overal wilt rennen zal je een dag of 3 extra nodig hebben totaan kaapstad en dan nog eens in kaapstad zelf wat Hendrik al aangeeft nog een dag of 2 extra. Mijn advies: hoe jammer het ook is, schrap Swaziland en St. Lucia.

Je gaat net voor de ZA vakantie, dus boeken van hostels etc zal niet nodig zijn.

1 like

Als je 25 november t/m 16 december gaat, dan zit je wel in de vakantieperiode en is reserveren aan te raden?

rond die tijd is het zeker drukker dus ik denk dat reserveren dan wel handig is.

Maar het is zeker hier nog geen zomervakantie, die barst los rond 16 december!!!

Dank voor alle reacties! Ik ga met jullie tips aan de slag. Ik zal moeten gaan schrappen al ben ik daar niet zo goed in :wink: