mijn rondreis marokko...tips gezocht

Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe op het forum en kwam hier terecht doordat ik info op aan het zoeken was voor onze rondreis naar Marokko in april. Ik ben opzoek naar leuke tips voor verblijfplaatsen, dingen die er te doen zijn en echt niet mag missen, eettentjes etc. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

De reis is al volgt:
Marrakech - Fez- Merzouga - Dades vallei - Quarzazate - Ait ben Haddou - Marrakech.

Ik had bedacht te overnachten in:
1 nacht Marrakech
2 nachten Fez
2 nachten Merzouga
1 nacht dades vallei
1 nacht ait ben Haddou
2 nachten Marrakech

We gaan 10 dagen met een huurauto.

Hebben jullie ook n idee of je met een suzuki swift bij de sahara van Merzouga kunt komen? We willen daar overnachten in de sahara in een tent. Kun je daar met zo’n auto komen? Of kun je ergens je auto laten staan en dan lopen naar je tent?

We hebben er enorm veel zin in!

groetjes!

Hoi hoi,

Wat leuk! In Marrakech kun je goed overnachten en goedkoop in EquityPoint, het is een betaalbaar en erg mooi hostel met zowel gedeelde als prive kamers. Je hebt ontbijt bij de prijs inzitten, is een zwembad, gratis wifi, en maar 5 minuten van Djamaa Elfna…
Als je daar dan toch bent moet je echt eten bij eettent nummer 32 ‘Hassan’ op Djamaa Elfna… Daar staan savonds allemaal eettentjes en nummer 32 is de eettent waar de meeste rook vandaan komt. Ik adviseer je saucijzen of lever, en kost maar 15 dirham. Echte aanrader.

Verder als je vragen hebt kun je me altijd mailen. Ik woon nu zelf bijna een jaar in Marrakech dus kan je wel het een en ander vertellen.

Groetjes

Bedankt voor je antwoord! Daar kan ik wat mee!

Ohja, en als je nog een leuk eettentje zoekt, in Gueliz (het nieuwe gedeelte) zit een soort pizzatent genaamd ‘Winoo’ daar hebben ze echt de lekkerste smoothies en pizza’s! Ook qua prijs erg gunstig. Het is een ‘restaurantje’ waar voornamelijk de locals komen.

Als me nog meer te binnen schiet zal ik het wel even posten. :stuck_out_tongue:

Groetjes Mireille

Hallo,

Je kan goed met de auto bij de woestijn van Merzouga komen. Geen probleem!
Veel plezier!

In Fez raad ik aan om ook buiten de medina te gaan kijken. Vanaf de nabijgelegen heuvel heb je een prachtig uitzicht! Verder kun je inderdaad lekker eten op het grote plein in Marrakech, Djemaa el Fna. Er zijn veel kraampjes, dus je kunt van alles uitproberen. Ook de verse jus d’orange is erg lekker. Probeer ook een kop verse muntthee!