Mijn reis is nu ook definitief geboekt; java/bali/lombok

Is helaas geen beleving doch een vernietigend oordeel in twee woorden, daar doet men Cirebon tekort aan, vele oude koloniale gebouwen, het graf van Gunung Jati (bedevaartplaats)Het historische Linggarjati, met hete bronnen in de buurt, U noemt niets van dat alles. De haven is trouwens niet te zien vanuit de stad, er staat een groot hek voor.

Ik weet niet precies wat de huidige prijzen , het is vorig jaar .
Inmiddels is de benzineprijzen en koers van eurie veranderd.
Ik schat tussen 40- maximaal 50 eurie inclusief benzine en de chauffeur .
Je “moet” de chauffeur wel mee laten eten (niet verplicht maar gebruikerlijk) of je doet hem veel meer plezier als je hem 20.000 rupiah (1,5 eurie)eetgeld(uang rokok-kopi=rook of koffiegeld) geeft .
Kan hij voor 10.000 rupiah of minder een kommetje rijst of bakmi eten en de rest neemt hij naar huis mee .
Je moet wel parkeergeld betalen a 2000 rupiah per keer geven en eventueel tolgelden.
Benzine wordt door de bedrijf betaald.

Als je in Jogja ben kan je altijd met de plaatselijke travelburo een dagexcursie maken naar Prambanan of Borobudur .
Hun VVV zit ergens midden Malioboroweg (tenminste als het nog niet verhuisd is) , dus dichtbij de kraton ?.

Lees mijn “reisverslag” over de haven , ben zelf binnen gereden , mijn bezoek naar Linggarjati in Indahnesia en als ik me niet vergist ook in MSN Indonesie , waar ik ook vaste (ehm ehm ehm ) spammer ben.
De Graf van Sn Gng Jati was toen gesloten .
Als bijna devote (schrijf ik het goed?) Moslim ben ik min of meer verplicht om ziarah te gaan .

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/gHL74351.jpg

Onzin ??

Ik ga echt niet al die sites af om te zoeken of u iets geschreven heeft, dat is een dagtaak, hiero is genoeg. Zo interessant is het ook weer niet. Toevallig op uw eigen site gekeken, zit ook geen schot in.

Als u belangrijke dingen heeft geschreven zet dan even een link neer.

“Vieze havenstad”, die houden we er in :smiley:

Je laat duidelijk de tempels zien, waarmee je bewijst dat Prambanan te bezoeken is :stuck_out_tongue:

Het niet kunnen zien van de ukiran dinding is erg jammer, maar ik zou toch de site niet over slaan.

Ik voelde me genaaid, voor 90.000 Rp entree. Maar ja voor de restauratie is OK. Als je de details niet ziet dan mis je een hoop. Misschien moet je zoiets als een soort trofee beschouwen “iets gezien hebben”. Ik wil iets bekijken, niet alleen maar “zien” kan je net zo goed een boek kopen of een DVD’tje. Ik begin ineens iets van toerisme te snappen, nee is mij pakean dus niet.

Ik begrijp nu ook waarom je zo enthousiast over Dieng bent, je hebt het gezien. Ik zag niets:p ondanks diverse brillen.

Gaan we lopen katten omdat ik nog niet oud en cynisch bent? Maak je niet druk, dat komt vanzelf :stuck_out_tongue:

Ik ben nooit speciaal voor de tempels naar Dieng geweest, want die zijn niet echt bijzonder. Wat wel bijzonder is aan Dieng zijn de kokende modderpoels (ja, die stinken), het gele zwavel, de brokken steen die her en der verspreid zijn door de vulkanen en de uitzichten over de dalen. De rust die het je brengt wanneer je in je eentje langs een van de meren loopt, waarbij je niemand tegen komt dan een enkele boer die aardappels plukt en vriendelijk een praatje met je maakt. Het landschap en de kleuren.

Als jij dat niet wilt zien, prima.

De laatste persoon op deze wereld waar ik me druk over maak ben jij wel. Zo te zien ben je een tante die van wanten weet. Ja inmiddels oud maar ik kan alles (!!) nog zonder hulp.

Katten ? Kom nou, ik wilde slechts dat overdreven enthousiasme even afzwakken.

Je noemt nou geheel ander dingen die je op Dieng (=tempels) hebt gezien, veel gedegenereede aardappelen, want ze blijven maar slechte aardappels uit de oogst als zaaigoed gebruiken.

Overigens Kentang Dieng worden in de supermarkt voor 8000 Rp p/kilo verkocht met op elke aardappel een garantiesticker :unibrow:

Hier een link naar aardappelen, tempels en kokende modder:

http://blog.londoh.com/category/6?itemid=696

Als ik Linggarjati in de Google gooi krijg ik 57.500 hits. Op de eerste pagina meteen twee verhalen van de door u zo verafschuwde Londoh. Nou dan zoek ik niet verder, het beste staat altijd op de eerste pagina, of je betaald er dik voor. Wie weet zit ik morgenavond nog naar uw verhaal te zoeken. De MSN sites zijn opgeheven, dus waar ligt uw verhaaltje nu ?

Linken? Zo gaat dat:

http://blog.londoh.com/item/763/catid/6

Wat is dat een ziarah en waarom is dat een verplichting? Ik dacht dat alleen een bezoek aan mecca een verplichting - of een plicht was, en niet het bezoekje aan het graf van een mythische moslim saint.
Ontheft een bezoek aan die jati je dan van de verplichting van een bedevaart naar mecca. Ja zo kunnen we er natuurlijk van alles bij verzinnen, zowel ten goede als ten kwade,

Dan heb je het voortdurend over die indahnesia site. Ik ben - op twee mistige figuren na - geen enkele alias tegengekomen die zich positief uitliet over de Islam. In zo’n omgeving zet je nu je verhaaltjes neer, tenzij je bezig bent hen op andere gedachten te brengen, hetgeen verspilde moeite en vooral verspilde tijd is lijkt me

Normaal gesproken is het daar 24 uur per dag open, want de pelgrims komen van heinde en verre. Ik was wel onder de indruk. De graven buiten, en het gebouw waar het graf van de Sunan is, achter een deur. Daarvoor zitten de bezoekers te bidden, dicht op elkaar gepakt. De buitenkant van het gebouw in “Cirebon Style” met oude Chinese en Nederlandse borden en ook delftsblauwe tegels. Binnen een zeer devote stemming. Ik kon er gewoon binnen als kafir, er werd niet eens naar mijn voorhuidje gevraagd, laat staan naar gekeken. :ninja:

Ik denk dat ze u hebben zien aankomen en de deur hebben dichtgegooid, “bukke jonges, daar heb je die OH”. Uw reputatie is niet alleen op de Nederlandse fora die over Indonesia handelen bekend, maar ook al in “vieze havensteden” op Java