Mijn eerste reis alleen! Welk soort reis? Welke organisatie voor gave jungle trips?

Hallo iedereen,

Vandaag mezelf maar eens aangemeld op dit forum. Mijn naam is Martijn en ben 21 jaar. Als 5-jarige had ik al het idee om een verre reis te maken.

Na in mijn tussenjaar veel en hard gewerkt te hebben, heb ik nu eindelijk genoeg geld om een reis te maken. Aangezien ik nog geen reiservaring heb lijkt het me fijn om een georganiseerde reis te maken. Ik heb al naar jongerenreizen gekeken. Hartstikke leuk om met veel leeftijdsgenoten op te trekken, maar dat doe ik eigenlijk altijd al :). Tijdens onze familiereis naar Zuid-Afrika heb ik ontdekt dat het hartstikke leuk is om reizigers van verschillende leeftijden te ontmoeten. Zo kwam ik op single reizen uit. Alleen en georganiseerd op reis en veel mensen ontmoeten. Merk dat er toch een stuk meer reizigers buiten mijn leeftijd op af komen. Nu is mijn vraag of er ook georganiseerde reizen zijn voor reizigers van 20-35? Meen er namelijk wel een aantal gezien te hebben, maar waar…?

Ben trouwens ook van plan om een meerdaagse jungle trip te doen. Wie heeft er al eens eerder zo’n trip gemaakt en welke zijn aan te raden?

Ik hoor graag van jullie! Groeten, Martijn.

Hallo Martijn, ik ben zelf vorig jaar met Fox op vakantie geweest Noord-Thailand. Echt een super ervaring!! Bewust gekozen voor een singlereis omdat daar de leeftijd wat lager is. Zelf was ik toen net 20 en dat is prima te doen. Omdat iedereen ‘alleen’ op reis is heb je heel snel contact. Ik was uiteraard de jongste maar leeftijd lag toen tussen de 24-34 . Ik kijk met veel plezier terug op deze reis, alles was goed verzorgd en goede hotels. Was in augustus 2,5 geweest

Via Wereldwijzer app

1 like

Hey Kimberly! Thanks voor je goede tip :slight_smile: goed om te horen dat er dus ook jongere mensen komen! Zie er inderdaad een aantal hele toffe reizen tussen staan. Eerst nog een jaartje studeren en dan hoop ik lekker te kunnen gaan reizen! Ik ga een van de Fox-reizen zeker overwegen :). Enjoy!