Wij willen begin juli 2 weken naar Thailand met onze zoon van 12 jaar. Er is nog niks geboekt en ik twijfel heel erg tussen een georganiseerde (familie)rondreis via een van de bekende aanbieders (djoser, fox, koning aap etc etc) of alles zelf regelen en boeken en met zijn drieën rondtrekken.
Ik ben zelf al eerder in Thailand geweest en weet uit ervaring hoe makkelijk, eenvoudig en leuk het is om alles zelf te organiseren.
Een familierondreis heeft als groot voordeel dat mijn zoon vanaf de eerste dag contact heeft met andere kinderen en zich gedurende de reis ook daarmee kan vermaken. Samen met leeftijdsgenootjes zal hij de reis ook anders gaan ervaren dan dat hij 2 weken “opgescheept” zit met ons.
Als wij besluiten alles zelf te regelen kan ik natuurlijk rekening houden met het soort hotel de we boeken en de excursies doe we doen, dit is echter geen garantie dat hij ook leeftijdsgenootjes treft.
Wat adviseren jullie op basis van ervaringen / verhalen? Is het eenvoudig om andere kids te treffen of wordt er toch vaker gekozen voor georganiseerde reizen als het kinderen betreft?
Want je weet, als de kinderen het leuk hebben, hebben de ouders ook een leuke vakantie…
Hallo Peter,
Als jullie willen reizen op jullie tempo ( wat ik zeker met kinderen heel belangrijk vind) zou ik het zelf uitzoeken.
Via dit forum, tripadvisor, booking, agoda, et… is het een zo gemakkelijk om jullie eigen reis samen te stellen, al dan niet met bouwstenen via diverse touroperators.
Zo een georganiseerde rondreis mag dan heel makkelijk zijn toch is het vaak van hot naar her.
Wat leeftijdgenootjes betreft heb je misschien wel een punt maar kinderen zijn zo flexibel en jullie zeker en vast niet de enige Nederlanders zijn.
Er zijn heel wat homestays, hotels enz die worden uitgebaat door Nederlanders en Vlamingen in Thailand waar je regelmatig Nederlandstaligen zult tegenkomen.
Thailand is geen onbekend land voor jullie.
Nederlandstalige hotels:
Oriental kwai in Kanchanaburi
Liam suan dok mai in Chiang Mai
Er zijn er vast wel nog een paar maar nogmaals je komt overal in Thailand mensen die reizen met kinderen tegen.
En zo n voorbereidingen zijn heel leuk om samen te doen!
Ik maak mij ook totaal geen zorgen over het zelfstandig regelen van de reis en verblijf, voor mij alleen maar een leuk aspect van deze vakantie om het zelf te bepalen. Geeft ook de vrijheid om eigen invulling te geven en tempo te bepalen. En wellicht kiezen we dan ook een andere route / regio.
Bijvoorbeeld richting Khao Lak, Khao Sok en Krabi/PhiPhi alhoewel ik dan wel bang ben dat we de regen op zoeken…
Welke Khoa en Koh zouden jullie adviseren begin juli?
Keuzes, keuzes, keuzes, maar sowieso fantastisch om weer naar Thailand te gaan. Al is het alleen al om de phat thai…
Beslissing is genomen, een van de aanbieders van groepsreizen had een leuk aanbod.
Wij zijn heel benieuwd hoe we het gaan ervaren, maar een zekerheid hebben we. Mijn zoon treft genoeg leeftijdsgenootjes.
Zal onze ervaring met jullie delen.