Reis naar Thailand

Mijn dochter en ik zijn van plan om in augustus/oktober een vakantie naar thailand te gaan maken en hebben twee reizen van Kras gezien die onze aandacht wel trokken.

en

Aangezien we het best wel eng vinden om af te reizen met een gedeeltelijke planning van verblijf zijn we opzoek naar een reis die zoveel mogelijk bij onze verlangens/verwachtingen komen. Heeft iemand ervaring met een van deze reizen of ervaringen van het reizen met KRAS ???

Mocht iemand andere tips voor ons hebben horen we deze graag

Groetjes Monique

Ik ben 2x met Kras op reis geweest met mijn moeder (niet naar Thailand) en beide reizen bevielen prima, alles was prima geregeld en hotels waren uitstekend. Wat mij bij beide reizen opviel dat er vooral 55+/60+ mensen met Kras meegaan.

Ik was beide reizen de jongste maar eerlijk gezegd was het met de “oudjes” altijd supergezellig, ze waren heel fanatiek, heel goed voorbereid en zeurden echt nooit, hoe warm het ook was (het enige wat ze wilden was toch hun eigen plekje in de bus). Ik denk dat door de de leeftijdsgroepen die meegaan met Kras alles echt heel goed geregeld is en de accomodaties heel goed zijn (en ik heb van diverse reisleiders gehoord dat groepen met ouderen eigenlijk veel fijner zijn omdat ze minder zeuren en klagen dan groepen met jongere deelnemers).

1 like

Over KRAS rondreizen zijn de meningen soms nogal verdeeld,maar als je al je accomodatie etc.geregeld wilt hebben is het wel makkelijk.

1 like

Ik ben zelf in een grijs ver verleden 1 keer met Fox naar Thailand geweest. Als ik daar zo aan terug denk kan ik me geen negatieve dingen herinneren. Het enige negatieve wat ik kan bedenken zijn de lange reisdagen vroeg op pad en laat aankomen in hotels e.d. Het grote voordeel is wel je ziet een heleboel in een (relatief) korte tijd. Persoonlijk ga ik liever met de rugtas en bepaal mijn eigen tempo maar dat vind (gelukkig) niet iedereen leuk. Al met al denk ik dat de reizen met Kras en Fox best goed geregeld zijn en je veel gaat zien in een relatief korte periode. En wie weet gaan jullie de volgende keer lekker op eigen gelegenheid :zon02: Ik wens jullie in ieder geval veel plezier met de voorbereiding en het vinden van de juiste reis.

1 like

Op eigen tempo reizen is ook het mooiste en alleen de dingen bezoeken waar je geïnteresseerd in bent. Ik weet dat een georganiseerde reis bepaalde voordelen heeft Maar dat er ook nadelen aan zitten. Het liefste zou ik de reis zo plannen dat er nog veranderingen mogelijk zijn tijdens de reis maar heb dit nog nooit eerder gedaan en wil eigenlijk zo weinig mogelijk onzekerheden in de reis hebben voor mijn dochter (die een verstandelijke handicap heeft en dan een echte stress miep kan zijn wat ook niet prettig is). Op dit moment ben ik internet aan het afstruinen naar een tussen oplossing maar kan nog niet echt vinden wat voor ons een goede reis zou zijn.
Op internet lees je veel over reizen naar thailand waarvan men alleen de eerste dagen in Thailand van te voren hebben geboekt en daar de rest regelen maar ik weet niet goed waar je dan moet zijn en hoe dit in zijn werk gaat. Wat natuurlijk ook mee speelt is dat je dan niet opeens heel veel voor je verblijf moet betalen en tegen allemaal andere kosten aanloopt.
Ik hoop echt een mooie reis te vinden en misschien kan iemand mij tips geven.

Groetjes Monique

Ik zou gezien je dochter een georganiseerde rondreis maken, zeker als het de eerste keer is dat je naar Thailand gaat.

Misschien is er een mogelijkheid dat je na de rondreis kunt verlengen met een week strand in hua hin of zo want dan kun je misschien alvast wat ervaring op doen in het zelf regelen van trips voor een eventuele volgende keer.

heb ooit 1x een reis met kras gedaan en die was goed moet ik zeggen, moet wel zeggen dat er erg veel extra kosten bij kwamen voor excursies ed, maar dit is meer dan 15 jaar geleden.

veel plezier

1 like

Het is inderdaad heel anders reizen met iemand die een verstandelijke beperking heeft als met 2 ‘‘gezonde’’ mensen. Maar goed je dochter kan reizen dus dat is al iets heel goeds! Wat misschien een goede tussenoplossing kan zijn is om de eerste dagen zelf bv Bangkok te doen,dit is heel makkelijk te doen (mits je dochter niet in een rolstoel zit). En mocht je excursies willen doen dan zou ik een kijken bij greenwood travel. Dit bedrijf word gerund door een Nederlander en bied ook losse excursies aan en natuurlijk de pakketten. Thailand is een super makkelijk land om door heen te reizen,je kan prima gebruiken van het openbaar vervoer trein,bus etc. Waar gaat jullie voorkeur naar uit en wat zouden jullie willen zien?

Allereerst bedankt voor je reactie en voor je hulp.
Het idee dat ik bij een reis naar Thailand heb is eerst een paar dagen Bangkok en daarna door reizen naar Koh Samui met een snorkeluitstapje naar Koh Tao.
Het voornaamste moet zijn het lekker genieten van het land op een ontspannen manier.
Ik weet dat er veel te zien is in Thailand maar wil het deze reis nog een beetje rustig houden voor haar aangezien het al spannend genoeg zal wezen om zo’n grote reis te maken.
Hoe lang de reis mag/kan duren hangt natuurlijk ervan af wat voor onderkomen je kan vinden en wat de prijs zal zijn. Het leven in thailand in niet het duurste dus daar maak ik me niet zo druk om.

Mijn dochter zit niet in een rolstoel of zo. Van de buitenkant zie je eigenlijk helemaal niet dat ze een beperking heeft. Haar probleem ligt meer bij plotselinge veranderingen en het goed op een rijtje zetten van dingen.

Hoi Monique,

misschien is een tussenweg met bouwstenen (bv van thailandonline.nl) ook nog een optie. Het wordt vooraf voor je geregeld en je kunt het zelf naar wens invullen.

Ook voor enkele plaatsen gaan en die als uitvalsbasis gebruiken kan nog een idee zijn? Mochten jullie een dag geen trek in reizen o.i.d. hebben, dan kunnen jullie gewoon bij het hotel blijven. Thailand heeft zoveel te bieden, dat je vanuit bijna elke plek genoeg dagtripjes etcetera kunt ondernemen.

Succes!

1 like

Wat je zou kunnen doen is om lekker een paar dagen in BKK door te brengen. Hier kan je wennen aan de warmte het eten de mensen en er is natuurlijk ook heel veel te zien ;-). Daarna zou je met de trein kunnen afzakken richting het zuiden. Dit vind ik zelf een relaxte manier van reizen,je ziet een hoop en komt vaak een heleboel leuke mensen en dingen tegen. Het grote voordeel hiervan is dat je kan uitstappen wanneer je wil en zelf kan bepalen hoelang je wil reizen. Als je bent aangekomen in Surat Thani pak je daar de boot naar de eilanden. Je zou er dan ook voor kunnen kiezen om de terug reis naar BKK met het vliegtuig te doen.

1 like

:chin:Als je eerste keer Thailand is en je wilt zelf een beetje bouwen aan je reis maar toch georganiseerd hoor ik veel positieve verhalen van swadee reizen heb alleen van horen zeggen
zelf ga ik altijd alleen met een ticket om dat ik veel bij Thaise mensen te recht kan :thailand::cambodia:

1 like

hoi Monique,

ik denk dat dit inderdaad weleens kan zijn wat je zoekt ook bij greenwoodtravel heb je van die bouwstenen zo kan je georganiseerd rondreizen en toch alleen maar daar naartoe gaan waar jij naartoe wilt

1 like

Ik vind fox reizen ook een hele goede aanrader. Persoonlijk ga ik liever zelf met de rugzak, maar ik ken mensen (ook gezinnen en jonge stellen) die met Fox zijn gegaan en een hele mooie reis hebben gemaakt!

1 like

Het niet goed kunnen omgaan met plotselinge veranderingen kan misschien juist in een georganiseerde vakantie een probleem worden. Als je zelf je reistempo kan bepalen kun je misschien beter inspelen op haar behoeften. Is het te veel geweest, blijf je lekker een dagje op rust. In een groepsreis ben je minder flexibel lijkt mij.
Ik heb geen groepsreiservaring en met 2 kinderen met een lichte vorm van autisme leek mij dat ook geen optie. Wij gaan deze zomer op eigen houtje, zodat wij optimaal met hen rekening kunnen houden. Waarschijnlijk zien we dan minder dan met een georganiseerde trip, maar hebben we (hopelijk) wel een ontspannen vakantie. Succes met plannen maken!!

Ik lees wel meer dat eer gedacht wordt dat je met een georganiseerde trip meer ziet dan individueel reizen, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Bij individueel reizen kom je vaak op plekjes waar de groepstoeristen helemaal niet komen, maak je als individu gemakkelijker contact met de plaatselijke bevolking dan in zo’n reiskudde en ervaar je daardoor mijns inziens veel meer de cultuur van het land. Bij onze individuele reizen zijn we uitgenodigd, hebben we contacten gelegd, hebben zitten praten met de lokale bevolking, in Japan kennis gemaakt met een Thais stel, hebben we goede adviezen gekregen welke mooie maar voor toeristen onbekende plaatsen te bezoeken etc. Ik moet niets hebben van het verhaal van een reisorganisatie die op een dag plande om met een bus vol westerse (“rijke”) toeristen naar een weeshuis te gaan om de kindertjes te bekijken. Ik kom er liever alleen en toevallig. Maar niet iedereen denk er zo over (de meeste niet denk ik en gelukkig maar). Of durven het niet aan?

Wij hebben vorig jaar een reis door Thailand gemaakt. Alleen tickets geboekt
en een reisschema gemaakt met de hulp van alle goede tips op dit forum.
Wij hebben twee kinderen en de jongste heeft een vorm van autisme.
Ik vond het eerlijk gezegd heerlijk dat we vrij waren om te gaan en staan waar we maar wilden. We hebben geen echte problemen ondervonden en het is zo goed bevallen dat we dit we dit jaar weer gaan.
Goed voorbereiden is wel belangrijk. Veel lezen en op het internet surfen.
Onze zoon wilde geen Thais eten proberen maar dat is heus geen probleem. Nu we in Nederland zijn een hij wel Thais !!!
Wat wel een probleem was dat veel mensen onze zoon wilden aanraken,aaien en soms knijpen. Daar was hij dus echt niet van gediend!!
Als het druk was hielden we hem tussen ons in en probeerden hem buiten bereik te houden. Ook leerden we hem om sommige mensen te negeren. Dit is misschien niet erg netjes maar voor hem soms noodzakelijk om alle impulsen een beetje in toom te houden.
Toch wil hij dolgraag weer naar Thailand !!! Dus gaan wij weer met de z’n vieren en de rugzakken op pad.:vak02:

1 like

Hoi Antonietta,

Wij denken ook dat het mogelijk moet zijn met de nodige voorbereidingen en soepelheid in het programma. Maar het is fijn te lezen dat jullie goede ervaringen hebben.
Bedankt voor de tip van het aanraken, daar hebben wij nog niet aan gedacht.

veel plezier weer op jullie reis deze zomer!!