Singles / groepsreis. Maar toch ook weer niet helemaal. Wie heeft tips ?

Beste mensen,

Ik ben 2 keer in Thailand geweest en vind het - net als jullie - een fantastisch vakantieland. Zit er aan te denken om er weer eens heen te gaan. Misschien in Januari.

Ben single en dus alleen, en zoek een weg om er een gevarieerd geheel van te maken. Overweeg een singles reis te boeken, maar ik wil niet constant aan anderen gebonden zijn. Heb geen ervaringen met dit soort georganiseerde reizen maar het klinkt een beetje als een soort van schoolreisjes idee.

Dat lijkt me aan de ene kant best leuk, maar ben verder ook graag op mezelf. Dus zoek een soort van combi, bijvoorbeeld:
De eerste week met het reisgezelschap wat rondtrekken (laten we zeggen te beginnen in Bangkok) en wat activiteiten ondernemen zoals jungletochten, wat bezienswaardigheden etcetera.
De tweede week voor mezelf aan het hotelzwembad in bijvoorbeeld Pattaya of ergens anders.

Hoe zouden jullie dit aanpakken / regelen ? Wat is slim om te doen, zelf de vlucht regelen en ter plekke aansluiten bij de groep ? Hoe werkt het ?
Alvast bedankt voor de tips.

Gewoon doen zoals de meeste backpackers daar, op je eentje rondtrekken en in toeristische hotspots (Chiang Mai, Pai, Koh Krabi, Kho Phiphi, Phuket, …) bij een reisbureautje binnenspringen en bij een groep aansluiten, alle dagen anders of een trip van een week, alles is mogelijk.
Zelfs in Bangkok zijn er mogelijkheden zat.

Thailand is zo makkelijk om lekker alleen te reizen. Ik zou dat zeker verkiezen boven een singles reis. Net als wat het bericht hierboven al zegt gewoon naar zo een reisburootje en wat boeken. Veel goedkoper dan een georganiseerde reis en mijn ervaring is dat je genoeg andere reizigers tegen komt om mee te praten of om dingen mee te ondernemen. Zo kun je gewoon zelf alleen maar dingen doen, die je leuk lijken en niet afhankelijk zijn van anderen!

Ga eens naar een plaatselijke bibliotheek en huur een reisboek over Thailand.(kom je veel te weten over het reilen en zeilen over dit land)
Of stel je vragen op around the globe!

Dan kan hij z’n vragen net zo goed hier op Wereldwijzer stellen natuurlijk…

Ik zie op de site van Eva Air een ticket van zaterdag 21 november tot zaterdag 5 december 610 euro. Dat vind ik erg meevallen.
Zit te denken inderdaad om de eerste 2 overnachting via Greenwoodtravel te regelen in het Prince Palace hotel.
Verder daar ter plekke uitzoeken.

Iemand ideeën voor wat leuke tours en activiteiten ? Gewoon daar regelen of toch vanaf hier ? Wat doen ?
Ik zal deze vraag ook in een ander topic plaatsen. Alvast bedankt voor de reacties ! Heb er zin an