Mijn droomwens

(origineel bericht op be-more.nl)

Mijn droomwens

Lieve vrienden, familie, collega’s en anderen geinteresseerden,

Voor de laatste categorie zal ik mij eerst even voorstellen en voor degene die mij al (goed) kennen zal ik nog proberen te verduidelijk waarom ontwikkelingswerk voor mij zo een grote wens is geworden.

Ik ben Eva Pijnenburg, 23 jaar oud. Ik woon samen met mijn vriend in 's-Hertogenbosch. Ik heb een grote liefde voor kinderen omdat zij zo eerlijk, spontaan, enthousiast, authentiek en direct zijn. Kinderen vertellen direct wat op hun hart ligt. Een groot deel van de volwassenen leert deze eigenschap helaas (deels) af. Niet gek want vanaf de basisschool worden wij al getraind om te presteren, prestaties worden beloond. De nadruk ligt niet (of nauwelijks) bij het volgen van je authentieke gevoel en hierop te anticiperen. Er zijn nog wel enkele uitzonderlijke volwassenen overgebleven die hun hart nog kunnen volgen en niet verzinken in gedachten. Mijn lieve vriend is voor mij deze uitzondering, op wie ik onder andere om die reden zo reuze trots ben. Het zal moeilijk worden om hem te moeten missen.

Daarnaast heb ik een grote liefde voor natuur. Ik ben één van de personen die kan verdwalen in gedachten. Natuur is voor mij een truckje om rust te vinden en het helpt mij om dichter bij mijn gevoel te komen. Alle gedachten en gevoelens vallen dan op de juiste plek en ik kom daardoor op de meest geniale ideeën. Mijn wens om vrijwilligerswerk te gaan doen in Zuid-Afrika is uiteindelijk ook tijdens een wandeling definitief geworden. Want waar kan ik beter mijn twee grote liefdes kinderen en natuur beter combineren dan bij Palm Tree?

Velen van jullie hebben mij gevraagd of ik al zenuwachtig ben en hoever ik al ben met de voorbereidingen. Zij kregen het antwoord dat ik nog niet nerveus ben. Dit komt omdat ik weet dat ik nu mijn gevoel achter na ga. Het voelt goed en deze reis gaat eindelijk eens niet over prestaties. Het voelt daarom eerder als een opluchtig, dan iets om mij druk over te maken. Oke de voorbereidingen die zijn nog wel even iets om gestresst van te raken. Degene die mij goed kennen weten echter wel dat het meeneemlijstje al lang is gemaakt en alle rampscenarios in mijn hoofd al zijn opgelost. Niets meer om je druk om te maken?!

Klaar om te gaan dus! Op aanstaande zondag 22 september tot 15 november zal ik in Durban bij het project Palm Tree verblijven. Het is een klein weeshuis waar ik de kinderen zal proberen liefde en veiligheid te bieden en Engels te leren. Ik zal hier nu niet teveel uitwijden over het project. Meer informatie over Palm Tree kan je vinden op <a rel=“external” href=“Global Learning op onze Expeditiereizen buiten Europa”>Global Learning op onze Expeditiereizen buiten Europa;

Ik hoop dat velen van jullie mij via deze weg zullen gaan volgen en dat ik een aantal van jullie kan stimuleren je gevoel achter na te gaan, je hart te volgen en je wensen op tijd te vervullen. Bedankt alvast voor jullie interesse!

Tot ziens vanuit Zuid-Afrika!
Eva Pijnenburg

(origineel bericht op be-more.nl)