Ik zou het graag eens doen: voor langere tijd naakt willen zijn. Ik wil mijn eigen uurrecord naakt zijn verbreken. Ik wil echt een hele dag gewoon lekker helemaal naakt zijn. Ik had daarvoor eigenlijk in 2012 een vakantie naar Finland willen boeken. Immers, Finland is een groot land waar relatief weinig mensen wonen. Het is een wijds, uitgestrekt gebied waar je soms uren naakt kunt lopen zonder een mens tegen te komen. Zonder een mens te storen met mijn toch al niet prachtig uitziende naakte lichaam. Ik zou me kostelijk vermaken, want de wind zou me er iedere seconde aan herinneren, dat ik naakt zou zijn. Het leek me fantastisch.
Tot een paar weken geleden het idee in me op kwam dat ik ooit ergens was geweest, waar het heel rustig is. Waar geen mens zich overdag begaf en de temperatuur toch aangenaam is. Het is een land met uitgestrekte gebieden, waar niemand je stoort en waar je in principe eindeloos naakt zou kunnen wandelen. Maar ik bedacht me tegelijkertijd dat het niet mijn gewoonte is om terug te gaan naar gebieden, waar ik al eens ben geweest. Echter, de drang om naakt de hele dag naakt te gaan overwon en dus besloot ik dat ik – mits er niets tussen zou komen – terug zou gaan naar mijn bestemming in Scandinavië. De favoriete plek wordt een stadje in het noordwesten van het land; op zo’n 451 kilometer en een dikke 8 uur rijden van de hoofdstad. Het is een gebied dat ik al eens heb ontgonnen en op zich voelde ik me daar wel redelijk op mijn gemak. Ik huur dan weer een auto, om vanuit naar mijn bestemming in Scandinavië te rijden. Dat kan direct na aankomst, maar het kan ook dat ik een dag later vertrek.
WAAR BLIJFT DAT VROUWELIJK GEZELSCHAP?
Een vrouw heeft zich tot nu toe nog niet bij me gemeld en ik vrees dat dat ook niet (snel) gaat gebeuren. De zogenaamd zelfbewuste Nederlandse vrouw is over het algemeen preuts en als ze dat al niet is, zit ze er zeker niet op te wachten om uitgerekend met mij op naaktexpeditie te gaan. Een man meenemen op zo’n reis vind ik niks.