Onder de naam van Flatulus bij het forum gekomen. Ik reis veel, mede in verband met advieswerk in derde wereld landen. Maar daarnaast ook veel met echtgenote, in principe de wintermaanden (drie) naar Thailand, Indonesië of Nieuw Zeeland.
Reizen doe ik in principe sinds 1958, toen ik bij de koopvaardij begon, dus wel enige ervaring daarin en veel ontwikkelingen meegemaakt. Mijn eerste vliegreis was naar Singapore, wat toen 36 uur duurde.
Vind reizen, ook voor werk, nog steeds leuk.
Hoi Flatulus,welkom op wereldwijzer!
Als ik van jou was zou ik voor Thailand opteren om daar te overwinteren,lekker eten,vriendelijke mensen,mooi bergen&watervallen,goedkoop om er naar toe te vliegen alsook het overnachten is spotgoedkoop!
Ook heeft Thailand mooie eilandjes zoals,Koh Samet,Similands,Phuket en Koh Tao om lekker te bruinen in je ligstoel met in je ene hand een lekkere cocktail en in je andere hand een leuk boek om te lezen.
Zelf ben ik bezeten door Thailand,ga er meer dan 32 jaar naartoe naar dit schitterend en mystiek land van de glimlach!.
In iedergeval kan je eventueel je vragen of je tips plaatsen in het Thailandforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met al wat je nog gaat doen in de toekomst,Flatulus!
groet,georgessiam.
Ik heb de laatste drie winters in Thailand doorgebracht en ben het eens over Thailand. We zwerven veel, onder andere door de I-Saan en Noord Thailand, de eilanden vinden een erg toeristisch. 30 december vliegen we weer, direct op Chiang Mai.
Maar 2014 wordt weer Indonesië, waar de mensen net zijn vriendelijk zijn, en de taal veel makkelijker. Bahasa spreek en schrijf ik redelijk, in Thai lukt me dat niet. Waarnaast heb ik in Sumatra, Makassar en Sulawesi veel kennissen en vrienden die akkoord jaren zeuren dat ik langs moet komen, dus doen we dat. Kom dan ook waar geen toerist ooit komt.
Sent from my GT-N8000 using Wereldwijzer
Drie winters al in Thailand. Ja dan word het tijd voor wat anders . Misschien ook een keer Filippijnen proberen ?
Lijkt wat betreft natuur heer erg op Thailand en Indonesie. Qua cultuur echter helemaal niet. In Filippijnen geen tempel of moskeen. Maar veel eeuwen oude kerken uit de spaanse koloniale tijd. Filippijnen is zo anders, echt een stukje zuid-amerika in Azie.