Mijn 14de week in Zuid-Afrika

(origineel bericht op be-more.nl)

Mijn 14de week in Zuid-Afrika

Sawubona,

Het is nu alweer mijn 14de week hier in het mooie land. De tijd gaat echt te snel. Ik geniet echt elke seconde maar zelfs dan vliegt het gewoon voorbij. Hoe dichter bij ik bij het einde komt hoe moeilijker ik het krijg. Wat moet het vreselijk zijn om het hier achter te laten. Het voelt zo goed hier en ik ben hier zo gelukkig dat ik gewoon bang ben hoe het gaat worden in Nederland. Door verschillende omstandigheden is het gewoon moeilijk om het hier achter te laten. Elke keer heb ik het mailtje voor me dat ik mijn ticket moet omzetten maar bij deze keuze moet ik denk ik mijn verstand gebruiken. Hoe zwaar het ook zal zijn. Ik moet naar Nederland. Hoe ik me hier heb gevoelt heb ik me nog nooit gevoeld. Ik kan alles hier een plekje geven, voel me hier ook lekker en ben hier gewoon echt gelukkig. Maar we gaan het zien. Ik hou jullie op de hoogte
Deze week stond ik op de homeschooling. Ik moest deze week A en J lesgeven. Meestal heb je 1 van de 2 maar omdat er deze maand maar 4 vrijwilligsters zijn geef je alle twee les. Op maandag, woensdag en vrijdag geef je J les en op dinsdag en donderdag geef je A les. A werkt de andere dagen op de daycare. Daarbij is de bedoeling dat zij dan helemaal ingewerkt is om in de toekomst ook vast op de daycare te gaan werken. Ze is er hartstikke goed in. Doordat ze een beperking heeft en weinig zelfvertrouwen heeft durft ze veel dingen niet aan maar omdat ze weet dat ze goed is in het werken op de daycare loopt ze daar met veel vertrouwen rond en straalt ze ook. Super om dat te zien!!
Aangezien je de kinderen niet een hele week heb, heb ik ervoor gekozen om veel dingen voor school te gaan maken en leren en de activiteiten zoals knutselen even weg gelaten. Ze hebben nu 2 of 3 dagen school en ik wil ze dan ook volop alles leren. Het ging bij alle twee erg goed en ze waren erg geconcentreerd bezig. Ze hebben alle twee concentratie problemen maar door veel af te wisselen en complimenten te geven ging het echt heel goed! Ik zag na wat uurtjes of dagen zeker vooruitgang dus dat doet je goed. Daar gaat het bij mij ook om. Ik wil ze ook echt iets leren en wil ook dat ze er iets mee doen. Vooral veel herhalen zodat ze het niet vergeten. In de middag maak je meestal snack en wacht je af totdat de andere kinderen thuis komen van school. Deze week was dat anders. De kinderen hebben examens dus zijn vroeg thuis. Het is de bedoeling om in de middag te studeren maar de kinderen beginnen pas ’s avonds dus in de middag kan je volop van het gezelschap genieten. Gezellig met ze in de tuin relaxen en praten over de raarste dingen. Je merkt dat de jongens aan het ontwikkelen zijn dus bij hun gaat het maar over 1 onderwerp. In de avond altijd gezellig met de dames eten en dan sluiten we de avond altijd leuk af. Het is een maand met hele leuke vrijwilligsters. We laten elkaar de eigen gang gaan maar kunnen ook onwijs met elkaar lachen. We hebben altijd spontane acties samen en dat maakt het zo leuk.

Vrijdag ben ik naar Blue Sky Mining gegaan om een dagje daar te genieten met Masi . Zaterdag heb ik hem meegenomen naar het project om alle kinderen te laten zien. Ze waren allemaal erg nieuwsgierig en de jongens zeiden allemaal stoere dingen maar zodra ze hem echt zagen liepen ze met de hoofd naar de grond. Na het te hebben laten zien hebben we de meiden van het project opgehaald en zijn we op stap gegaan. Als eerst naar Victoria street market. Dat is de markt met al die leuke souvenirs waar ik het al eerder over had gehad. Je begrijpt het al. Sophie is weer los gegaan. Deze keer niet zoveel maar ik kon het niet weerstaan om wat beeldjes te laten staan. Vooral dat Masi bij elk muziekinstrument een show geeft. Hij houdt erg van muziek dus dat was daar zeker wel te merken. Daarna hebben we lekker op het terras gezeten bij Ushaka en genoten van het mooie strand en waanzinnige uitzicht. Na het genieten zijn we terug naar het hotel gegaan, hebben ons klaargemaakt en zijn we lekker op stap geweest naar Florida Road. Dat is een grote straat waar allemaal clubs en kroegen zijn. Een grote kermis is het maar wel leuk om mee te maken. Je wordt wel een beetje raar aangekeken omdat we blank zijn en vooral Nederlands maar het was echt een waanzinnige avond. We hebben echt genoten, lekker gedanst en vooral veel gelachen. De volgende ochtend om 10 uur uitgecheckt en het afscheid kon weer beginnen! :stuck_out_tongue: Zondag gewoon met de meiden uitgebrakt en maandag was ik alweer helemaal blij dat ik op de daycare kon staan. Die kleine schatjes mis je echt dus was helemaal blij en werd wakker met een grote lach. Die kindjes maken me gelukkig dus ga nog onwijs van ze genieten de komende weken!

Dit weekend zijn alle vrijwilligster op excursie. Ik zou dus alleen overblijven op het project. Dat is natuurlijk ook heel leuk met de kinderen, maar aangezien de kinderen vakantie hebben gaan ze natuurlijk lekker tv kijken en computerspelletjes spelen. Daarom zou het voor mij dit weekend erg rustig worden. Aangezien Nathalie en Caroline naar Hluhluwe gaan op safari zijn ze met het aanbod gekomen om nog een extra plekje vrij te geven. Mijn grote droom was om op safari te gaan en de dieren te zien. Dat is mij ook gelukt maar om nog een keer van zo’n geweldig weekend te genieten is helemaal super! Morgen tot zondag ben ik op safari. Ga weer onwijs mooie foto’s maken en zeker nog even genieten voor de komende drie weken hier in Zuid-Afrika. Zo kom je heel dicht bij het ‘echte’ Afrika dus Sophie is helemaal blij!

Sorry dat deze weblog weer zo laat is maar het genieten gaat nu even voor. Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden!!

Heel veel liefs Sophie

(origineel bericht op be-more.nl)