migratie kaart

In september ga ik een weekje naar Rusland.
Ik vlieg zondag van Brussel naar Moskou DME met Brussels Airlines.
Dan heb ik 3u30min de tijd om mijn vliegtuig (S7 Airlines) naar Volgograd te halen.
Mijn bagage word dus niet doorgecheckt.
Mijn migratiekaart zal ik dat krijgen in het vliegtuig (en invullen in het vliegtuig) of zal dat te vinden zijn in de luchthaven?
Als ik opnieuw door de douane moet om naar Volgograd te vertrekken moet ik die dan opnieuw tonen en word
het dan opnieuw afgestempeld in Moskou of in Volgograd?

Je krijgt die op het vliegtuig, maar er liggen er ook op de luchthaven voor paspoortcontrole.
Tonen in Moskou bij binnenkomst (wordt afgescheurd), en afgeven bij buitenkomst uit Moskou.

3u30 min is genoeg om bagage aftehalen en opnieuw in te checken voor mijn vlucht naar Volgograd?

Ja

dank je voor u reactie!

Ik heb eigenlijk nog een vraagje.
Bij het invullen van die migratiekaar vragen ze informatie over de persoon of organisatie die je uitgenodigd heeft.
Is dat dan de namen van de twee hotels waar ik verblijf en hun adres dat ik daar moet invullen of staat dat op het visum?

Daar kijken ze toch niet naar. Als het op je visum staat, schrijf dat dan maar over. Indien niet, pak maar 1 van de twee hotels.

Ik heb net op het internet gelezen dat het op Domodedovo airport de migratie kaarten automatisch worden afgedrukt bij de migratiedienst bij vertoon van het internationaal paspoort. En dat je zelf niets meer hoeft in te vullen. Dat alles automatisch gaat. Zou die berichtgeving kloppen?

Ja, op DME krijg je die aan de paspoort controle.
Bij de andere luchthavens (nog) niet.

Dan komt het erop neer dat ik niets zal moeten invullen van papierwerk?
Dat zou gemakkelijk en geruststellend zijn …

Inderdaad. Je gaat niets moeten invullen.

In augustus '13 was het op VKO ook al zo dat de migratiekaart uit werd gedraaid bij de paspoortcontrole. Er was alleen nog een handtekening nodig, verder hoefde er niets door de reizigers zelf te worden ingevuld.