(origineel bericht op be-more.nl)
Mieren, het lake en condooms
Heey,
Zo, de eerste maand zit er bijna op. Wat vliegt de tijd… Toen ik hier een paar dagen zat, leken het al weken, maar nu kan ik niet geloven dat ik al bijna op de helft van mijn tijd in Afrika zit.
De mieren zijn de afgelopen 2 weken niet zo mijn vrienden. Ben 1 keer in een mierenhoop gaan zitten (was aan de telefoon en gooide mijn shirt als een gek uit haha) en vond een reusachtige mierenhoop vlak naast mijn hoofdeinde (in paniek belde ik de huispapa op, want die was natuurlijk precies niet op dat moment in huis haha). Dit weekend zijn we naar Cape Maclear geweest. Ook daar rolde ik in een mierenhoop helaas haha. Maar op zo’n tropische plek (lake malawi, het lijkt wel bounty island) is het allemaal toch wel een tikkeltje minder erg. Wat trouwens ook minder was, is dat ik voedselvergiftiging opliep. Maar gelukkig herstelde ik snel en was het toch een heerlijk weekendje :). Dit weekend was trouwens ook goed om wat meer gewend te raken aan de Malawiaanse hits, want 5 uur in een minibusje heen en terug, ja dan ken je ze wel :D.
Afgelopen week op het project ook wel wat nuttige dingen gedaan. Ik ben met Louti condooms gaan halen in het ziekenhuis. Want het bleek dat er geen condooms meer voorradig waren, lekker bij een project dat mensen op hiv test. Met een beetje druk wilden ze die met ons gaan halen. Wat een belevenis wat dat weer zeg. Onderweg meteen condooms uitgedeeld, echt lachen.
Ook heb ik nog een interview gehouden met een man die andere de andere kant van een riviertje woonde. Ik deed mijn slippers uit om te gaan waden en pleurde daarbij al bijna in het water. De vrouwen die daar hun kleding stonden te wassen hadden volgens mij de middag van hun leven, vooral nadat ik aan de hand van 1 van hen naar de overkant werd begeleid haha. Soepele Nederlanders he!
Ook was er deze week groepstherapie voor mensen met hiv. Eerst met zn allen koken en daarna praten, zingen en dansen. Heel erg leuk om mee te maken.
Dit weekend is wisselweekend. De andere meiden gaan het huis uit en er komen 2 nieuwe. Ben erg benieuwd wie er komen. Ook wel weer zin in :). Hopelijk houden jullie het nog vol in het koude NL, hir is het wel uit te houden! ![]()
Tot de volgende keer!
xxxx