Midden-Oosten informatie?

Hallo allemaal,

Was op zoek naar informatie over als vrouw alleen reizen door het Midden-Oosten. Met name Saudi, Syrië, Oman, Libanon en Jemen.
Op deze site staat zo goed als niets (of voor mij niet te vinden in ieder geval, sorry…) over het Midden-Oosten.

Zou graag met mensen uit die landen in contact komen om meer over de cultuur en hun land te weten te komen of met frequent reizigers die deze landen vaak bezoeken.

Iemand???:dag:

Ben benieuwd naar reactie’s…

Groet,
Miranda

Hoi Miranda,

Zelf ben ik in Syrië geweest, maar wel met mijn vriendje. Daardoor had ik geen last van ‘vervelende mannen’. Volgens de LP kun je in Syrië wel als vrouw alleen door het land reizen, en naar mijn idee ook. Soms kun je wel lastig gevallen worden, maar daar zijn wel oplossingen voor, zoals hard ‘stop’ (o.i.d.) roepen in het Syrisch-Arabisch.

Ben je van plan om op de bonnefooi te gaan of met een reisgezelschap? Ga je met dit laatste, dan is het volgens mij helemaal geen probleem om als vrouw door Syrië te reizen. Bovenstaande slaat met name op backpacken als vrouw in Syrië (niet elke plaats in Syrië is ‘backpackvriendelijk’, vind ik, goedkope hotels kunnen soms erg smerig zijn, poep aan de muur, maar dat terzijde). Syrië is een van de meest onconventionele landen van het Midden-Oosten (je kunt gewoon in een broek en t-shirt lopen) en het meest veilig op dit moment. Dat geeft misschien een veiliger idee aan het reizen als vrouw alleen.

Misschien dat iemand een andere ervaring heeft? Of een ervaring met het alleen reizen als vrouw door het Midden-Oosten?

Groetjes, Anne

Hoi Miranda,

Als je op Wereldwijzer zoekt naar “Als vrouw alleen” (zoekveld bovenaan de site) dan krijg je als 2e resultaat een topic over 'als vrouw alleen in Jordanië’. Er zijn nog meer resultaten.

Ik verplaats je vraag ook even naar Algemene Vragen & Discussies.

Veel plezier daar! Fleur.

Ontzettend bedankt voor jullie reactie’s en tips.
Ik ben van plan om alleen te gaan, heb Libië, Egypte en Jordanië al gedaan maar wil daar ook zeker nog een keer terug.

Weet niet waarom maar heb een klik met het Midden-Oosten dus vandaar dat ik er veel meer van wil zien en ontdekken…

Ik ga nog eens verder snuffelen op de site :slight_smile:

Groetjes Miranda

In Syrie zijn steden waar op straat overwegend mannen en weinig vrouwen zijn, met name wanneer je verder naar het oosten richting Irak reist. Ik heb me echter als vrouw nergens bedreigd of oncomfortabel gevoeld.

Wel is het uitkijken en je een beetje aanpassen. Bedekkende kleding, dat soort dingen, je kent het wel. Ook zijn er mannen die het duidelijk niet gewend zijn (en het niet heel erg op prijs stellen) wanneer je hen aanspreekt. Ze durven echt niet naar je te kijken, althans niet AAN te kijken, dus neem eerst contact op met een vrouw.

Andere mannen zijn overigens wat opener en zijn juist nieuwsgierig en willen een praatje met je maken. Niet omdat je vrouw bent, maar omdat je tourist bent. Maar over het algemeen: mannen praten met mannen en vrouwen met vrouwen.