Reizen door het Midden-Oosten

Wie heeft er ervaring met alleen reizen (dus geen groepsreizen!!) door het Midden-Oosten?
Ik wil graag naar Saudi, Syrië, Oman, Jemen en de Emiraten.
Ben een vrouw van 38.

Tips and tricks are welcome :wereld:

Ik ben er zelf nog niet geweest maar ik heb gehoord dat de bevolking in Syrië héél vriendelijk is. In Jordanië vond ik de bevolking ook veel minder opdringerig dan in Egypte. Ga je daar niet naar toe? Jordanië is ook een heel vrouwvriendelijk land.

Jordanie is inderdaad fantastisch!:thumbsup:
Ben al in Egypte, Libie en Egypte geweest. Kom er eerlijk gezegd nog steeds regelmatig.
:biggrin:

Hallo, Oman is een als alleengaande vrouw geen enkel probleem, heb respect voor bepaalde lokale gebruiken dan is er niets aan de hand. In musquat spreekt men relatief veel de engelse taal. Ik heb er 3 maanden gewerkt en met veel plezier. De mensen zijn beleefd en niet opdringering zoals in bepaalde oosterse landen ( egypte en omgeving :slight_smile:

Hoi,

Ook mijn ervaring met Oman is dat je daar als vrouw je heel veilig en prettig voelt. Oman is uberhaupt een heel veilig en leuk land om naar toe te gaan. De mensen zijn super aardig en heel relaxt. Het leven is daar goed, weinig echte armoede.

Veel plezier daar!
Groet Nathalie

Hallo,

Momenteel zou ik Damascus even laten voor wat het is, maar ik ben zelf 2 maanden in Jordanie geweest, alleen, en dat is echt geen probleem. De mensen zijn er heel vriendelijk en erg behulpzaam. Doen!